Dyseslange K-jet ?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
AarnesenN313
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 100
Registrert: 11 apr 2004, 01:00
Sted: Hurum

Dyseslange K-jet ?

Legg inn av AarnesenN313 » 22 mar 2006, 06:30

Noen som veit hvor man får tak i sånne slanger som sitter fra "styreenheten" til dysene på en k-jetronic ?
-Anders-
Saab 9-3 2,0t -01 TD04 snurre
Speedparts klistremerke høyre bak
Saab 900 -86

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 22 mar 2006, 19:14

Har du prøvd på hoggern? Det er likt på innspr. og turbo.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 785
Registrert: 25 des 2005, 01:59
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 22 mar 2006, 21:28

Vært å knekt plastrørene? ;)
Saab er livet! :)

Brukeravatar
AarnesenN313
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 100
Registrert: 11 apr 2004, 01:00
Sted: Hurum

Legg inn av AarnesenN313 » 22 mar 2006, 23:23

Sitter en helt ny fin blå slange på en av dysene så det må jo være noen som forhandler nye. Kanskje Saab har? Får evt stikke på høggern i morgen å lete litt:-) Klarte å lage en liten brist i den ene slangen da jeg skulle ha opp dysene :-( Sprøtt som fy....
-Anders-
Saab 9-3 2,0t -01 TD04 snurre
Speedparts klistremerke høyre bak
Saab 900 -86

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 22 mar 2006, 23:32

Jepp.. Gylden regel når en har K-jet er å ikke ta idem mer enn nødvendig, som f.eks å støtte seg på dem! "knekk-knekk"!

Prøv å få tak i så "nye" som mulig, de eldre er enda værre enn nyere. Satt vel opp til -88 på innspr ihvertfall.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Vangen N622
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 785
Registrert: 25 des 2005, 01:59
Medlemsnummer: 622
Navn: Marius Vangen
Sted: Harstad

Legg inn av Vangen N622 » 23 mar 2006, 00:21

vist det bare er en brist, så er det vel mulig å reparere det sånn passe for midlertidig bruk :p
Saab er livet! :)

Brukeravatar
AarnesenN313
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 100
Registrert: 11 apr 2004, 01:00
Sted: Hurum

Legg inn av AarnesenN313 » 23 mar 2006, 02:05

Da bør det vel være mulig å finne de et sted. Være mer forsiktig neste gang ihvertfall :D Kan vel fikses midlertidig, men man har jo andre transportmidler å benytte seg av heldigvis.
-Anders-
Saab 9-3 2,0t -01 TD04 snurre
Speedparts klistremerke høyre bak
Saab 900 -86

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 23 mar 2006, 07:01

Har knekt noen sånne. Skulle ha pris på disse hos Saab men det ville de ikke gi meg da de visste at disse var svindyre. Kjøpte nylonrør hos Tess på Lillehammer og varmet opp og presset på disse selv. Det funket så lenge jeg hadde den bilen. Tror jeg betalte ca 50 kr for de rørene den gangen.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
AarnesenN313
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 100
Registrert: 11 apr 2004, 01:00
Sted: Hurum

Legg inn av AarnesenN313 » 23 mar 2006, 07:40

Så det er samme hva som sitter der bare innerdiameteren er som orginal? Da kan man jo alltids mekke til noe greier. Men må titte på høggern først :-)
-Anders-
Saab 9-3 2,0t -01 TD04 snurre
Speedparts klistremerke høyre bak
Saab 900 -86

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 23 mar 2006, 12:50

om du er interessert tror jeg at jeg har en sats slanger som er tilnærmet nye, send ett PM ved interesse.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Hol_N471
Innlegg: 17
Registrert: 19 mar 2005, 01:00
Sted: Gratangen

Legg inn av Hol_N471 » 23 mar 2006, 23:53

en tilleggsopplysning kan jo være at de koster 850,- pluss moms på SAAB...
pr stk, selvfølgelig.
jeg har opptil flere liggende i garasjen, godt brukte men i ok stand, pm hvis du ikke får napp noen andre steder

Per
1985 Saab 900
Bilde

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 24 mar 2006, 00:44

du finner GARANTERT noen på skroten.. er jo sånne på ALLE 8v insprøtningsbilene jo:P
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
AarnesenN313
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 100
Registrert: 11 apr 2004, 01:00
Sted: Hurum

Legg inn av AarnesenN313 » 24 mar 2006, 14:19

gul900_N169 hadde noe liggende så nå ordner ting seg . Takker for all hjelp :-)
-Anders-
Saab 9-3 2,0t -01 TD04 snurre
Speedparts klistremerke høyre bak
Saab 900 -86

Brukeravatar
Magnus N608
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 455
Registrert: 05 jan 2006, 18:22
Navn: Magnus Hansen
Bil: Saab 900 Aero t16 89
Sted: Hamar

Legg inn av Magnus N608 » 29 mar 2006, 20:58

Er ganske fersk her, bare sier det før jeg spør;)
Hvorfor må man helst ha orginale slanger?
M89 Saab 900 Aero T16
M97 Saab 9000
x M87 Saab 900GL
x M75 Saab 95 v4 1700
x M90 Saab 900 turbo
x M84 Saab 900i

Svar