Legg inn
av oddi N108 » 02 mai 2006, 13:56
Problemet er løst! Gudbedre som jeg hater rockford fosgate akkurat nå:) Verkstedet ringte og sa de ikke fikk start på bilen min. (de skulle fikse mastersylindern til clutchen). Jeg ba de feilsøke litt.. De røk sikringen min som jeg har montert rett etter batteriet, jeg vet ikke helt hvorfor. Uansett, de ble ferdige og viste meg hva problemet med startinga kunne være. Han hadde sett det samme før. Folk (vi) skal stadig dytte på fancy sikringer, batteriholdere i messing med gullkontakter ++++. Det hadde fått de merkeligste symptomer, var bare å hive alt sammen mente han:) Jeg var litt skeptisk, men bestemte meg for å gi visdomsordene til verkstedmannen en sjanse. Jeg fjerna sikringen, skjøta ledningene sammen (på ordenltig måte selvfølgelig, med krympestrømpe og sånn ring man klemmer sammen). Jeg kan rett og slett ikke huske at bilen har starta lettere enn nå:) Håper det holder seg, hehe:) Og tips: unngå ALLE dumme sikringer/batterikontakter og annet pjus med fancy farger, gullkontakter og annet kvakksalveri, samme om det står biltema, rockford fosgate eller whatever på det. Bare drit alt sammen, hilsen mekanikern som kikka på bilen min, og meg selv:)
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt
9-5 2,3 t 1998