1989 modell 900 - med kun 4475 km på telleren

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Svar
Tore N10
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 93
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Lierskogen

1989 modell 900 - med kun 4475 km på telleren

Legg inn av Tore N10 » 05 mai 2006, 10:37

Har noen sett på denne bilen ?

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =1&tot=121

Hva må man evt. passe på - på en slik bil ?
Pakninger - foringer osv....
Tore N10

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 05 mai 2006, 10:46

Denne bilen har vært oppe tidligere, men lite ble sagt.. :)
http://www.saabturboclub.net/Forum/viewtopic.php?t=9076

Den er ihvertfall svært sjelden, med den kilometerstanden der. Det er vel ikke umlulig at denne faktisk er den minst kjørte. Og for en samler er den verdt en del! :D den ser blank og fin ut i lakken, og den har turboleppen. Og jeg synes å skimte "Griffin Circle"-klister i bakruta! :) Men hva slags enderør er det der? den er ihvertfall ikke standard.
det er jo ingen turbo, så jeg synes ikke den er verd prisen.

(og det er dårlig når bilselgere ikke greier å oppgi riktig motorvolum! :o )

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 05 mai 2006, 16:31

Den der er ALT for dyr!

En bil som har stått så lenge KAN ha en del rust, med mindre den har stått tørt hele tiden. Slanger, foringer og pakninger er nok harde og kanskje sprukne, og at den leveres med originale sommer og vinterdekk er vel ikke akkurat noe pluss! Kanskje den leveres med original olje også?

Men er den rustfri så er det jo et funn, om ikke til den prisen.

Iallfall sjeldent med 1,8 liter!!!

Noe å ribbe og bygge turbobil av? :roll:
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 05 mai 2006, 21:10

Ingvar N629 skrev:
Noe å ribbe og bygge turbobil av? :roll:
Nei, det syntes jeg virkelig ikke... Dette er jo en unik bil som bør bevares, men det er min mening...

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 06 mai 2006, 11:05

KongerudN344 skrev:
Ingvar N629 skrev:
Noe å ribbe og bygge turbobil av? :roll:
Nei, det syntes jeg virkelig ikke... Dette er jo en unik bil som bør bevares, men det er min mening...
Det var en spøk!!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 06 mai 2006, 11:09

hadde jeg kjøpt den, så hadde jeg peisa en t16 inn i den uten spm.. men meg om det.. er jo ikke sånn at bilen blir noe værre av det:P
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 06 mai 2006, 14:46

I annonsen står det at den har vært "garasjert" sommer og vinter.
Jeg tolker dette dithen at bilen kun har vært kjørt vår og høst.
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 06 mai 2006, 14:55

ottorasmussen N242 skrev:I annonsen står det at den har vært "garasjert" sommer og vinter.
Jeg tolker dette dithen at bilen kun har vært kjørt vår og høst.
jeg trodde egentlig de mente at den alltid har stått i garasje, men det kan godt være du har rett :) uansett var vel ikke den formuleringen i annonsen veldig klar.

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 06 mai 2006, 21:04

Stiv pris...

Ser at flere rynker på nesa ang alt som er gummiert osv...

Biler står seg ihjæl... Ser ut som en kommende problembil. Demperne sier vel også goodbye etter noen fartsdumper...


Støtter iallefall ombygging til T16.. sleeper... Eller Mortimer putter inn en T5.... blodtrimma sådann...

Skal vi ikke ta et spleiselag og ha en "klubbil" som alle "eier" litt?? :wink:
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Kongpetrus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 846
Registrert: 20 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 300
Navn: Petter Danielsen
Bil: Viggen fakecab
Sted: Oslo

Legg inn av Kongpetrus » 06 mai 2006, 23:50

Søppel :oops:
Petter D. N300
************
SAAB (Suveren Artig Annerledes Bil)
Bilene mine

ut218
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 473
Registrert: 23 apr 2004, 01:00
Sted: Tromsø

Legg inn av ut218 » 09 mai 2006, 14:36

Det er vel kun gummien som eldes. Men bilen er jo et fantastisk klenodium. Med den prisen er det nok en med mer vett enn å montere inn turbo som har kjøpt den. Heldigvis.
2002 9-5 Aero automat

Svar