1989 modell 900 - med kun 4475 km på telleren
Moderator: Moderatorer
1989 modell 900 - med kun 4475 km på telleren
Har noen sett på denne bilen ?
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =1&tot=121
Hva må man evt. passe på - på en slik bil ?
Pakninger - foringer osv....
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... =1&tot=121
Hva må man evt. passe på - på en slik bil ?
Pakninger - foringer osv....
Tore N10
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Denne bilen har vært oppe tidligere, men lite ble sagt.. 
http://www.saabturboclub.net/Forum/viewtopic.php?t=9076
Den er ihvertfall svært sjelden, med den kilometerstanden der. Det er vel ikke umlulig at denne faktisk er den minst kjørte. Og for en samler er den verdt en del!
den ser blank og fin ut i lakken, og den har turboleppen. Og jeg synes å skimte "Griffin Circle"-klister i bakruta!
Men hva slags enderør er det der? den er ihvertfall ikke standard.
det er jo ingen turbo, så jeg synes ikke den er verd prisen.
(og det er dårlig når bilselgere ikke greier å oppgi riktig motorvolum!
)

http://www.saabturboclub.net/Forum/viewtopic.php?t=9076
Den er ihvertfall svært sjelden, med den kilometerstanden der. Det er vel ikke umlulig at denne faktisk er den minst kjørte. Og for en samler er den verdt en del!


det er jo ingen turbo, så jeg synes ikke den er verd prisen.
(og det er dårlig når bilselgere ikke greier å oppgi riktig motorvolum!

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Den der er ALT for dyr!
En bil som har stått så lenge KAN ha en del rust, med mindre den har stått tørt hele tiden. Slanger, foringer og pakninger er nok harde og kanskje sprukne, og at den leveres med originale sommer og vinterdekk er vel ikke akkurat noe pluss! Kanskje den leveres med original olje også?
Men er den rustfri så er det jo et funn, om ikke til den prisen.
Iallfall sjeldent med 1,8 liter!!!
Noe å ribbe og bygge turbobil av?
En bil som har stått så lenge KAN ha en del rust, med mindre den har stått tørt hele tiden. Slanger, foringer og pakninger er nok harde og kanskje sprukne, og at den leveres med originale sommer og vinterdekk er vel ikke akkurat noe pluss! Kanskje den leveres med original olje også?
Men er den rustfri så er det jo et funn, om ikke til den prisen.
Iallfall sjeldent med 1,8 liter!!!
Noe å ribbe og bygge turbobil av?

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det var en spøk!!KongerudN344 skrev:Nei, det syntes jeg virkelig ikke... Dette er jo en unik bil som bør bevares, men det er min mening...Ingvar N629 skrev:
Noe å ribbe og bygge turbobil av?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
hadde jeg kjøpt den, så hadde jeg peisa en t16 inn i den uten spm.. men meg om det.. er jo ikke sånn at bilen blir noe værre av det:P
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
jeg trodde egentlig de mente at den alltid har stått i garasje, men det kan godt være du har rettottorasmussen N242 skrev:I annonsen står det at den har vært "garasjert" sommer og vinter.
Jeg tolker dette dithen at bilen kun har vært kjørt vår og høst.

-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
Stiv pris...
Ser at flere rynker på nesa ang alt som er gummiert osv...
Biler står seg ihjæl... Ser ut som en kommende problembil. Demperne sier vel også goodbye etter noen fartsdumper...
Støtter iallefall ombygging til T16.. sleeper... Eller Mortimer putter inn en T5.... blodtrimma sådann...
Skal vi ikke ta et spleiselag og ha en "klubbil" som alle "eier" litt??
Ser at flere rynker på nesa ang alt som er gummiert osv...
Biler står seg ihjæl... Ser ut som en kommende problembil. Demperne sier vel også goodbye etter noen fartsdumper...
Støtter iallefall ombygging til T16.. sleeper... Eller Mortimer putter inn en T5.... blodtrimma sådann...
Skal vi ikke ta et spleiselag og ha en "klubbil" som alle "eier" litt??

Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
- Kongpetrus
- 2.0 bar
- Innlegg: 846
- Registrert: 20 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 300
- Navn: Petter Danielsen
- Bil: Viggen fakecab
- Sted: Oslo