Problemer etter bytte til -431 dyser
Moderator: Moderatorer
- Hansi N624
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 03 feb 2006, 21:19
- Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)
Problemer etter bytte til -431 dyser
Jeg har satt på -431 (røde) dyser og matschip på min og900, men den bare "bludrar" (fant ikke noe bedre ord). Etter mye fram og tilbake har jeg funnet ut motoren får alt for mye bensin. Jeg har koplet opp en lambda (riktignok ikke bredband, men den gjør vel nytten) og jeg målte den med multimeter og fikk 0,92V, så jeg justerte LMM, men selv med den stilt på 0 ohm, fikk jeg fortsatt 0,92V. Så jeg prøvde med 500 ohm og da viste den 1V (maks). Så det virker som om LMM virker som den skal, men motoren får fortsatt alt for mye bensin. Hva skjer?
I går begynte den å gå på 3 sylindre og til og med spyttet olje ut av eksosen, men i dag ga den seg heldigvis med det, håper det bare var motoren som hadde blitt totalt oversvømt av bensin.
I går begynte den å gå på 3 sylindre og til og med spyttet olje ut av eksosen, men i dag ga den seg heldigvis med det, håper det bare var motoren som hadde blitt totalt oversvømt av bensin.
Hans Fredrik "Hansi" N624
'02 Mini Cooper
'02 Mini Cooper
virker sånn at cippen ikke gir heelt ok pulseringer til dysene.. har du blitt forklart at det kan kjøres med de dysene?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Hansi N624
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 03 feb 2006, 21:19
- Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)
Mats som har lagd chippen sier at det skal fungere fint, det er jo mange som bruker de dysene på og900. En ting jeg er litt usikker på er om min ECU er 100% kompitabel med chippen, boksen min kom fra en 9000 og er -534, mens chippen er egentlig til -533, men Mats mener det skal gå.
En annen ting jeg er litt nervøs for er at ECU kan ha blitt skadet siden jeg kjørte med en kraftig ettermakeds coil en stund, til jeg fant ut at det kunne være skadelig for ECU
En annen ting jeg er litt nervøs for er at ECU kan ha blitt skadet siden jeg kjørte med en kraftig ettermakeds coil en stund, til jeg fant ut at det kunne være skadelig for ECU
Hans Fredrik "Hansi" N624
'02 Mini Cooper
'02 Mini Cooper
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Hansi N624
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 03 feb 2006, 21:19
- Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)
- Hansi N624
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 03 feb 2006, 21:19
- Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Hansi N624
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 98
- Registrert: 03 feb 2006, 21:19
- Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden