Oljeretur turbo..!
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Oljeretur turbo..!
Har et lite spørsmål til dere "turbo-freaks"!
MÅ røret/slangen til oljereturen på en turbo gå nedover (under turboen), eller kan den gå opp igjen og over nivået der turboen sitter? Eller blir oljesirkulasjonen dårlig da??
MÅ røret/slangen til oljereturen på en turbo gå nedover (under turboen), eller kan den gå opp igjen og over nivået der turboen sitter? Eller blir oljesirkulasjonen dårlig da??
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Ikke oppoverbakke på oljereturen!! Da vil olja ligge i en pøl i returrøret og koke. Det er ikke bra hverken for turbo eller noe annet. I tillegg vil det bygge seg opp et lite mottrykk på andre siden av turboen som gjør at sirkulasjonen av olje blir dårligere gjennom turbo.
Så pass på å IKKE ha oppoverbakke på returen. Hvis du ikke har mye penger og spiser turboer til frokost da...
Så pass på å IKKE ha oppoverbakke på returen. Hvis du ikke har mye penger og spiser turboer til frokost da...
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Jeg syntes dette var vanskelig å få tett. Laget en overgang til stålomspunnen slange og skrudde fast ner i gearkassa. Blir også enklere å sette på plass med en fleksibel slange.Griffin N430 skrev:Ok, da må vi ta sveiseapparatet i bruk og sveise om det orginale returrøret..!
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Min bror har alltid sagt at det lønner seg med TIG-sveising da porene på miggen ikke blir helt tett..gul900_N169 skrev:Griffin N430 skrev:Ok, da må vi ta sveiseapparatet i bruk og sveise om det orginale returrøret..!Jeg syntes dette var vanskelig å få tett
Du fikk det ikke tett rundt porene eller?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det ble ikke særlig pent, flere skjøter nedover. Om det ble tett vet jeg ikke, gikk for varianten over istedet. Den er tett. Men har merket det før at det ikke er lett å få det helt tett i en sveiseskjøt (MIG). Har en kamerat med en TIG som sveiset vannrøra til turboen - pottetett.alex_ander3@hotmail.com skrev:gul900_N169 skrev:Griffin N430 skrev:Ok, da må vi ta sveiseapparatet i bruk og sveise om det orginale returrøret..!Min bror har alltid sagt at det lønner seg med TIG-sveising da porene på miggen ikke blir helt tett..Jeg syntes dette var vanskelig å få tett
Du fikk det ikke tett rundt porene eller?
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt: