Orjan N235 skrev:Dette er en 2.0T og ikke en 2.0t som mange baade er, og ikke er, klar over.
Tomas hadde vel en slik 192hk org. trim fra fabrikk der det sto dokumentert i vognkortet (99/00 modell). Er den levert org. med 192 hk boer det jo staa i vognkortet, ikke sant?
Du sier ikke hvor langt bilen har rullet?
Hvis du liker lyd er jo AS3 en fordel kontra AS2. Dagens priser er jeg ikke fullt oppdatert paa desverre.
Ellers burde du kanskje sjekket naar og hva av pakninger og dempere er byttet?
Hadde kanskje vært en fordel og tatt med hvor langt den har gått ja.
Bilen passerer snart 214000 km.Det du sier om at det er en 2.0T og ikke en 2.0t skjønte jeg ikke en dritt av. Hva mente du med det, Ørjan?
Det med vognkortet er litt fra og til. Kommer litt ann på hvem og hvor vognkortet er skrevet ut har jeg merket meg. Jeg er ikke sikker på om efekten er oppgitt der på denne bilen.
Det er ikke skiftet dempere eller foringer, men jeg gikk over det for en stund siden. Da var alt tight og bilen er "teknisk meget bra". Siden jeg er eneste eier på denne bilen har jeg full historikk.
Som jeg skrev i åpningsinnlegget så er det byttet turbo mm. Girkasse ble ovehalt på en service rapport fra Saab. Garranti sak. Som mange 95 mellom 98 og 2000 modeller var det utslitte synchro ringer som var årsaken til dette. Dette ble gjort på ca 50000. Tennkassetten er også skiftet på ca. 100000. Ellers er alle rapprter fra Saab utført etterhvert som de har kommet.
Jeg har sjekket littrundt nå, og de fleste jeg har snakket med sier at det letteste og gjøre er å ta utgangspunkt i en 150 hk. 2000 modell med samme utstyr. Så jeg havner ett sted på mellom 150000 ++. Snakket også med en forhandler som mente at denne prisen ikke var så helt gal. Kom litt ann på bilens stand. Det som er litt synd er ripene under venstre blinklys forran og noe steinsprut i fronten, men siden jeg ikke har opplevd at denne bilen har hatt samme sjel som rtidligere Saab'er så har jeg ikke giddet og gjøre noe med det. Skylder det på GM. Det har blitt for mye Opel i Saab. Siste skikkelige Saab var vel sise generasjon 9000. En fantastisk bil.
I allefall er bilen til salgs nå. Kommer vel på finn.no i løpet av kort tid. Nå er jeg så fyllesjuk at jeg må gå og legge meg. Kommer innom senere i dag.