ka senkesett er best på og900?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

ka senkesett er best på og900?

Legg inn av Skaten N671 » 07 okt 2006, 18:42

Har Lesjøfors senkefjører på Aero'en, og Sachs sportsstøtdemparar. Men det skal so altfor lite til før det subbar nedi hjulbuane bak. Nesten plagsomt når eg har to stk i baksete...
Nåken so har tips om noko so gjer den litt stivare?


Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 07 okt 2006, 19:05

Et tilleggspørsmål som gjelder oss begge.. (min subber også) Hjelper det med stivere dempere? eller må vi ha høyere fjører rett og slett..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 08 okt 2006, 11:29

alex_ander3@hotmail.com skrev:Et tilleggspørsmål som gjelder oss begge.. (min subber også) Hjelper det med stivere dempere? eller må vi ha høyere fjører rett og slett..
At det gjelder din er vel ikke så rart, du har jo kappa senkesettet, i tillegg til stereosenkesett!! Stivere dempere bør hjelpe, subber iallfall mindre med nye enn med slitte :D , noe annet som garantert hjelper er 195/60-15 med ET 39 evt ET40 på biler før 88 (ja jeg veit, det er ikke aktuelt).
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 08 okt 2006, 11:58

Ingvar N629 skrev:
alex_ander3@hotmail.com skrev:Et tilleggspørsmål som gjelder oss begge.. (min subber også) Hjelper det med stivere dempere? eller må vi ha høyere fjører rett og slett..
At det gjelder din er vel ikke så rart, du har jo kappa senkesettet, i tillegg til stereosenkesett!! Stivere dempere bør hjelpe, subber iallfall mindre med nye enn med slitte :D , noe annet som garantert hjelper er 195/60-15 med ET 39 evt ET40 på biler før 88 (ja jeg veit, det er ikke aktuelt).
Har jo ikke kappa bak da;) Måtte kappe foran siden anlegget dro ned bilen bak:)

Men da får jeg prøve å stille litt på demperene bak da.. Håper det hjelper altså..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 08 okt 2006, 14:37

alex_ander3@hotmail.com skrev:
Ingvar N629 skrev:
alex_ander3@hotmail.com skrev:Et tilleggspørsmål som gjelder oss begge.. (min subber også) Hjelper det med stivere dempere? eller må vi ha høyere fjører rett og slett..
At det gjelder din er vel ikke så rart, du har jo kappa senkesettet, i tillegg til stereosenkesett!! Stivere dempere bør hjelpe, subber iallfall mindre med nye enn med slitte :D , noe annet som garantert hjelper er 195/60-15 med ET 39 evt ET40 på biler før 88 (ja jeg veit, det er ikke aktuelt).
Har jo ikke kappa bak da;) Måtte kappe foran siden anlegget dro ned bilen bak:)

Men da får jeg prøve å stille litt på demperene bak da.. Håper det hjelper altså..
Hehe, lav er den iallfall, ser bra ut!!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 08 okt 2006, 15:47

Køyrer sjølv med Lesjöfors i kombinasjon med Bilstein Sport-demparar. Ikkje plaga med subbing i det heile tatt. Dekka er Pirelli P7 i 195-60/15 dimensjon.

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Legg inn av Skaten N671 » 09 okt 2006, 07:19

Ok. Får prøve bilstein demparar då :wink: .
Eg køyrer me 205/50 - 16....
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 09 okt 2006, 09:57

Jeg subber nå jeg. og min er ikke senka :roll:

hmm, jeg trenger et senkesett..... :lol:

ps jeg kjører på 215/35 18 på min OG, he he he
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 09 okt 2006, 10:02

Daniel N683 skrev:
zero900t skrev:Jeg subber nå jeg. og min er ikke senka :roll:

hmm, jeg trenger et senkesett..... :lol:

ps jeg kjører på 215/35 18 på min OG, he he he
Bildet av den? :wink:
Prosjekttråden kanskje?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 09 okt 2006, 10:08

Det er sikkert fordi:
Daniel N683 skrev:
Ingvar N629 skrev:
Daniel N683 skrev: Bildet av den? :wink:
Prosjekttråden kanskje?
Jeg viste jo det... bare sjekket :roll: (trøtt)

Men den ser da ikke overdrevent lav ut på bildene der...
På tide med en kopp kaffe??
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 09 okt 2006, 10:15

Ingvar N629 skrev:Det er sikkert fordi:
Daniel N683 skrev:
Ingvar N629 skrev: Prosjekttråden kanskje?
Jeg viste jo det... bare sjekket :roll: (trøtt)

Men den ser da ikke overdrevent lav ut på bildene der...
På tide med en kopp kaffe??
Holder det bare med en kopp da? :wink:
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 09 okt 2006, 10:47

Det Halvard prøver å si, er at han trenger nye dempere bak :wink:
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 09 okt 2006, 13:21

alex_ander3@hotmail.com skrev:Det Halvard prøver å si, er at han trenger nye dempere bak :wink:
Trenger alt nytt.. :wink:

he he he, så fint om noen veit hvem senkesett som er best å sette på... :D
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 09 okt 2006, 13:25

Jeg kjørte med lesjøfors, og det funka fint :D Men det er klart at når man har fått inn 50 kg vertøy og et par kompiser baki så hende det jo at de subba litt. Men var stort sett bare og ta det med ro over fartsdumper og store ujevnheter. Ellers gikk det strålende :D

Største problemet med å velge lesjøfors er at det ikke er TUV godkjent, men gikk jammen fint det også...

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Legg inn av Skaten N671 » 09 okt 2006, 14:07

Men ka dempara e da folk flest bruka då?


Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Svar