ka senkesett er best på og900?
Moderator: Moderatorer
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
ka senkesett er best på og900?
Har Lesjøfors senkefjører på Aero'en, og Sachs sportsstøtdemparar. Men det skal so altfor lite til før det subbar nedi hjulbuane bak. Nesten plagsomt når eg har to stk i baksete...
Nåken so har tips om noko so gjer den litt stivare?
Vegard
Nåken so har tips om noko so gjer den litt stivare?
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
At det gjelder din er vel ikke så rart, du har jo kappa senkesettet, i tillegg til stereosenkesett!! Stivere dempere bør hjelpe, subber iallfall mindre med nye enn med slittealex_ander3@hotmail.com skrev:Et tilleggspørsmål som gjelder oss begge.. (min subber også) Hjelper det med stivere dempere? eller må vi ha høyere fjører rett og slett..

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Har jo ikke kappa bak da;) Måtte kappe foran siden anlegget dro ned bilen bak:)Ingvar N629 skrev:At det gjelder din er vel ikke så rart, du har jo kappa senkesettet, i tillegg til stereosenkesett!! Stivere dempere bør hjelpe, subber iallfall mindre med nye enn med slittealex_ander3@hotmail.com skrev:Et tilleggspørsmål som gjelder oss begge.. (min subber også) Hjelper det med stivere dempere? eller må vi ha høyere fjører rett og slett.., noe annet som garantert hjelper er 195/60-15 med ET 39 evt ET40 på biler før 88 (ja jeg veit, det er ikke aktuelt).
Men da får jeg prøve å stille litt på demperene bak da.. Håper det hjelper altså..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Hehe, lav er den iallfall, ser bra ut!!alex_ander3@hotmail.com skrev:Har jo ikke kappa bak da;) Måtte kappe foran siden anlegget dro ned bilen bak:)Ingvar N629 skrev:At det gjelder din er vel ikke så rart, du har jo kappa senkesettet, i tillegg til stereosenkesett!! Stivere dempere bør hjelpe, subber iallfall mindre med nye enn med slittealex_ander3@hotmail.com skrev:Et tilleggspørsmål som gjelder oss begge.. (min subber også) Hjelper det med stivere dempere? eller må vi ha høyere fjører rett og slett.., noe annet som garantert hjelper er 195/60-15 med ET 39 evt ET40 på biler før 88 (ja jeg veit, det er ikke aktuelt).
Men da får jeg prøve å stille litt på demperene bak da.. Håper det hjelper altså..
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Jeg subber nå jeg. og min er ikke senka
hmm, jeg trenger et senkesett.....
ps jeg kjører på 215/35 18 på min OG, he he he

hmm, jeg trenger et senkesett.....

ps jeg kjører på 215/35 18 på min OG, he he he
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Prosjekttråden kanskje?Daniel N683 skrev:Bildet av den?zero900t skrev:Jeg subber nå jeg. og min er ikke senka![]()
hmm, jeg trenger et senkesett.....![]()
ps jeg kjører på 215/35 18 på min OG, he he he
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det er sikkert fordi:
På tide med en kopp kaffe??Daniel N683 skrev:Jeg viste jo det... bare sjekketIngvar N629 skrev:Prosjekttråden kanskje?Daniel N683 skrev: Bildet av den?(trøtt)
Men den ser da ikke overdrevent lav ut på bildene der...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Holder det bare med en kopp da?Ingvar N629 skrev:Det er sikkert fordi:
På tide med en kopp kaffe??Daniel N683 skrev:Jeg viste jo det... bare sjekketIngvar N629 skrev: Prosjekttråden kanskje?(trøtt)
Men den ser da ikke overdrevent lav ut på bildene der...

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Trenger alt nytt..alex_ander3@hotmail.com skrev:Det Halvard prøver å si, er at han trenger nye dempere bak

he he he, så fint om noen veit hvem senkesett som er best å sette på...

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Jeg kjørte med lesjøfors, og det funka fint
Men det er klart at når man har fått inn 50 kg vertøy og et par kompiser baki så hende det jo at de subba litt. Men var stort sett bare og ta det med ro over fartsdumper og store ujevnheter. Ellers gikk det strålende 
Største problemet med å velge lesjøfors er at det ikke er TUV godkjent, men gikk jammen fint det også...


Største problemet med å velge lesjøfors er at det ikke er TUV godkjent, men gikk jammen fint det også...
- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes