Stabilisatorstag framme 99
Moderator: Moderatorer
- bjarne n654
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 20 mai 2006, 18:32
- Medlemsnummer: 654
- Navn: Bjarne Økland
- Sted: haugesund
Stabilisatorstag framme 99
Hvordan gjør man dette, virker som staget fra og900 ikke passer. Noen som noen gode tips.
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg leste noe om dette hos Karl 
http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
( Suspension -> Anti-rollbar )

http://uk.geocities.com/saab99tips/FrmSet/FrmSet.htm
( Suspension -> Anti-rollbar )
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
Dersom du leser her:
http://www.subrew.com/chris/grm_sample/saab/
ser du:
"Saab 99s did not come with anti-roll bars, either front or rear, so manufacturers like Addco and MSS offer aftermarket bars to fit the original 99 suspension members. These bars measure 1-inch diameter in front, and 3/4-inch diameter in the rear, which goes a long way toward reducing body roll. Both sets of bars use polyurethane mount bushings for added stiffness."
Motor Sport Service
1400 East 2nd Avenue
Jamestown, NY 14701
Tel (716) 665-4200
Fax (716) 665-4202
http://www.addco.net
m.a.o.: alt kan kjøpes, bare du har penger
foresten, ringer du mss kunne du kanskje hørt hva de skal ha for 4-2-1 grenrør og kvass-kam til 99GL når du først er i gang?
Vet de har...
http://www.subrew.com/chris/grm_sample/saab/
ser du:
"Saab 99s did not come with anti-roll bars, either front or rear, so manufacturers like Addco and MSS offer aftermarket bars to fit the original 99 suspension members. These bars measure 1-inch diameter in front, and 3/4-inch diameter in the rear, which goes a long way toward reducing body roll. Both sets of bars use polyurethane mount bushings for added stiffness."
Motor Sport Service
1400 East 2nd Avenue
Jamestown, NY 14701
Tel (716) 665-4200
Fax (716) 665-4202
http://www.addco.net
m.a.o.: alt kan kjøpes, bare du har penger

foresten, ringer du mss kunne du kanskje hørt hva de skal ha for 4-2-1 grenrør og kvass-kam til 99GL når du først er i gang?
Vet de har...

"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- bjarne n654
- 1.2 bar
- Innlegg: 264
- Registrert: 20 mai 2006, 18:32
- Medlemsnummer: 654
- Navn: Bjarne Økland
- Sted: haugesund
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Iallfall alle nyere (å si "nyere" om så gamle biler blir vel ikke helt rett, men dere tar poenget) turbo, inkludert 900S, har stag både foran og bak. Men jeg vet ikke når det kom.Eirik N396 skrev:Det er nettopp derfor en har stab-stagVangen N622 skrev:Kan jeg stjele tråden å spørre litt om hvordan det funker med sånt på og900? Hadde vært noe for de har en tedens til å krenge en del.Tror det skal funke bra. En del 900er har dette, både foran bak. Jeg vet ikke helt hvilke.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
synes å huske at de kom med både foran og bak på turbo biler i 85 og at det kom bak i 82
Og at det er på alle (ikke bare turbo) etter 92 


900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- saabanders
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Sogn& Fj.
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
- Vangen N622
- 2.0 bar
- Innlegg: 785
- Registrert: 25 des 2005, 01:59
- Medlemsnummer: 622
- Navn: Marius Vangen
- Sted: Harstad
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Du har ikke nødvendigvis stab-stag av den grunn.... Av en eller annen merksnodig grunn så er det ikke alle som er utstyrt med det alikavel.... Har vært borti en 2-3 biler som skulle hatt det, men som alikavel ikke hadde stab-stag....Vangen N622 skrev:Ergo så har jeg stabstag forran og bak på min '88 T8 og trenger ikke å tenke på å bytte eller oppgradere?