Har en 95. mod 900 turbo med varierende turbotrykk. På 1. gir har jeg ca. 0.5 bar i maks, 2. gir har jeg 0.7 bar, mens på 3., 4. og 5. gir har jeg 1.0-1.1 bar i maks trykk.
Noen som vet hva dette skyldes?
Varierende turbotrykk?
Moderator: Moderatorer
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
Etter det e ha skjønt så er det lagt inn en begrensning på trykket for å skåne for eksempel girkassa i lave hastigheter. Stor utveksling i de første giran gir mer moment på drivverket enn de høgere giran(3.-5.gir).
Og bilen akser vel bra nok likevel?
Og bilen akser vel bra nok likevel?

Audun, N346
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)
If it aint broke, modify it!
- Saab 9-3 TiD '02
X SAAB 900 Jubileum m88 (-84T16 motor)

If it aint broke, modify it!
- Audun N346
- 1,5 bar
- Innlegg: 447
- Registrert: 09 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 346
- Navn: Audun
- Bil: 9-3 TiD 2002
- Sted: Trondheim
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Tro mig, du vill ha laddtrycksbegränsning på 1:an och 2:an!
Annars hade du åkt runt och spolat med det ena framhjulet överallt och då ryker snart girkassa di.
Laddtrycksbegränsningen ligger som regel även i trim program och den är hastighetsberoende, dvs. motorstyrningen känner inte av vilket gir du har i, men i vilken hastighet du kör.
Hastighetssignalen tas från ABS-givaren på vänster bakhjul.
Mye har mer, men vill ändå ha fler!
Mvh
Annars hade du åkt runt och spolat med det ena framhjulet överallt och då ryker snart girkassa di.
Laddtrycksbegränsningen ligger som regel även i trim program och den är hastighetsberoende, dvs. motorstyrningen känner inte av vilket gir du har i, men i vilken hastighet du kör.
Hastighetssignalen tas från ABS-givaren på vänster bakhjul.
Mye har mer, men vill ändå ha fler!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
