Nekter å starte

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 18 okt 2006, 16:46

stbendal skrev:Takk skal du ha! Mekonomen kunne skaffe den til meg slik eg har den fredag :D Til 700kr billigare enn saab forhandlaren. :D
Så bra! :D

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 18 okt 2006, 19:06

Saab900STCR skrev:DI sitter bara på bilar med turbo, tror jag...

Mvh
Næ.
Gammer'n sin M95 9k 2.0i har DI. Om eg ikkje tek heilt feil fikk i-bilane (9000) DI når kortmotoren kom som M94.

Ellers er det kort oppsumert som andre har sagt her i tråden slik en skal erstatte kassetten med ein kassett med same farge som den en har.
GM900 og 9000 har alltid raud kassett, 9-5 har alltid svart.
9-3 har båe raud og svart kassett. Viggen har alltid svart kassett (T7-motor), 2.0 har raud kassett eit stykke inn i modellår 2001, ein gong midt i modellåret fikk 9-3 2.0 også T7-motor, og dermed svart kassett.

Ellers kan det være smart å sjekke Meca også Bendal, husk klubbrabatten der! Held til inn i Fremmerholen, eit stykke forbi alle bilforhandlarane der.

Brukeravatar
Bendal N809
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 130
Registrert: 03 sep 2006, 21:51
Sted: Fosnavåg/Ålesund

Legg inn av Bendal N809 » 18 okt 2006, 19:25

Prøvde å ringe meca også tidligare, men var sikkert rett etter dei hadde stengt eg ringte, fekk vertfall ikkje svar.

Og er ikkje heilt medlem enda, venter på giro osv, så rabatt får eg vel ikkje uansett.

Å vere uten bil er kun negativt. Har no vore ute å gått ca 1 mil og vel så det. Og har enda opp med gnagsår på begge helane! :angered:

Men men, overlever nok, har sikkert berre godt av det :wink:
'92 Saab 9000CC - Solgt og savna
--------------------------------------------
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
--------------------------------------------
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt

heinrich
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 422
Registrert: 31 aug 2006, 21:01
Medlemsnummer: N734
Sted: Horten

Legg inn av heinrich » 18 okt 2006, 21:31

min 2.3i har rød kassett, så jeg kan bekrefte det som tidligere har blitt sagt.
M01 SAAB 9-3 2.0t
M88 SAAB 900 T16 Aero

Brukeravatar
Bendal N809
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 130
Registrert: 03 sep 2006, 21:51
Sted: Fosnavåg/Ålesund

Legg inn av Bendal N809 » 20 okt 2006, 11:30

Ny kassett på plass, og bilen er i toppform! \:D/
'92 Saab 9000CC - Solgt og savna
--------------------------------------------
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
--------------------------------------------
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt

Brukeravatar
Bendal N809
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 130
Registrert: 03 sep 2006, 21:51
Sted: Fosnavåg/Ålesund

Legg inn av Bendal N809 » 21 okt 2006, 01:06

Kan sjå ut til at mangler litt turbo trykk etter å ha skifta kassett. Vertfall mangler eg litt på målaren i bilen. Tidligare gjekk den godt opp på det raude ved pådrag, men no kun på slutten av det gule. GLT er vel ikkje opp på det gule en gong?

Men nokon som har tips til kva eg bør sjekke eventuelt?
'92 Saab 9000CC - Solgt og savna
--------------------------------------------
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
--------------------------------------------
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 21 okt 2006, 23:04

Gjør en adapsjon:

Kjør bilen varm.
Ta av batteripolen, vent et par minutter og sett den på igjen.
Kjør deg en tur (og finn deg helst en lang motbakke). Så skal du gjøre minst tre fullgassakselrasjoner fra 2500 til 4500 rpm. Jo høyere gir jo bedre, du bør i allefall ha minst tredje gir.

Gjenta akselrasjonen minst tre ganger...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Bendal N809
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 130
Registrert: 03 sep 2006, 21:51
Sted: Fosnavåg/Ålesund

Legg inn av Bendal N809 » 22 okt 2006, 13:42

Takker! Skal gjere et forsøk på det
'92 Saab 9000CC - Solgt og savna
--------------------------------------------
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
--------------------------------------------
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt

Brukeravatar
Bendal N809
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 130
Registrert: 03 sep 2006, 21:51
Sted: Fosnavåg/Ålesund

Legg inn av Bendal N809 » 22 okt 2006, 20:38

Adapsjons metoda fungerte dårlig. Framleis dårleg trykk. Har til og med enda opp med frieksos no.
'92 Saab 9000CC - Solgt og savna
--------------------------------------------
'00 VW Golf IV TDi 4motion Highline!
--------------------------------------------
'98 VW Golf IV 1,6l HIGHLINE - Solgt

Svar