saab 900 i
Moderator: Moderatorer
saab 900 i
er det noen her som har prøvd å ta bort orginale luftfilteret og satt på sportsluftfilter på en og 900 i? noen erfaringer?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Er jo tøft med sportsluftfilter, da! Særlig hvis det er rosa og kompletteres med rosa ventilhetter!!
Nei, holder med foregående, sett i en annen motor hvis du vil ha mer skyv, evt kjøp ny bil.
Nei, holder med foregående, sett i en annen motor hvis du vil ha mer skyv, evt kjøp ny bil.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
saken blir "litt" anneledes nå...saab4me skrev:setter inn orginal kn i stede, forøvrig er det en bilcross motor, 94borr med en greit nok preppa topp. takk for al svar, ville bare høre hva "menigheten" syntes.
Jo mer info om en sak, jo bedre!
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Du trenger ikke no annet enn org filter i bilcross.... (de fleste kjører jo utensaab4me skrev:setter inn orginal kn i stede, forøvrig er det en bilcross motor, 94borr med en greit nok preppa topp. takk for al svar, ville bare høre hva "menigheten" syntes.

Lykke til med blokka di.... Har hatt oppe endel 94mm b-motorer... syl ser somregel ut som en tønne etterhvert

Men det funker bra da

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
DET blir noe annet ja... trodde det var en standard, sur 900i.saab4me skrev:setter inn orginal kn i stede, forøvrig er det en bilcross motor, 94borr med en greit nok preppa topp. takk for al svar, ville bare høre hva "menigheten" syntes.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
får mye kjøing da.. 

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Det er faktisk ikke så masse varme som går over i blokka.... så hvis en tar høyde for dette når det gjelder klaring mellom stempel og syl+ spillet til stempelfjærene så er det ikke så stort problem.... en kan jo bare se på alle de V*`ene som går i bilcross uten noen form for kjøling....Datapaal N526 skrev:får mye kjøing da..
Men selfølgelig er det en stor fordel med kjøling av blokka oxo... for hvis ikke så vil en jo ikke ha en stabil arbeidstemperatur og dette kan da medføre klemming og økt friksjon som i sin tur vil øke temperaturen enda mer i syl-partiet....
men skal man betongfylle blokka i en saab motor (b-201) så må man finne på noe glupt for å få sirkulasjon.... vann-innløpet går org inn i blokka å så opp i toppen....