KongerudN344 skrev:
Men kvalitietsmessig tror jeg 9-3'en er bedre....
Mitt inntrykk er det motsatte. Har en 03 9-5 Vector til vanlig, og nå har jeg en 9-3 SS, og har inntrykk av de har kjipet mye inn på kvaliteten, iallefall det synlige som interiør. Virker på meg som det er langt mer "GM" enn Saab, i motsetning til 9-5. Men det kan være at det er noe som og har skjedd på 9-5en fra '03 og senere.
Men det er nå min subjektive mening.
Hvordan de to bilene er å eie i forhold til hverandre vet jeg ikke, siden jeg bare har en 9-5.
Velger du bil for å ha et mest mulig problemfritt bilhold, er mitt tips ikke å velge Saab, men heller gå for Japansk/Koreansk.
Velger du derimot Saab for at du har falt for noe med den, så ser jeg ikke noe spesielt i veien for å kjøpe det.
Sjekk at det er et bra eksemplar til en ok pris, og slå til. Utifra de to bildene i innlegget så bilen meget bra ut, og den har fulgt opp alle servicene. Får du den til en fin pris ville jeg ha slått til.
Det med ventilhuset er relativt greit og få gjort på GM sin regning er mitt inntrykk. Og dersom du må betale det selv er det vel heller ikke akkurat noen stor utgift sammenliknet med alt annet av utgifter man har med bil.