Saab er sikrest!

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 19 nov 2006, 01:15

Hadde ikke satt her i dag om jeg hadde kjørt ny fransk femstjerners sist jeg kræsja( i en trailer!)
Saab, safety fast. eller: Saab, made for real life experiences. :D
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 19 nov 2006, 13:31

Det er ikke godt å vite :)
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 20 nov 2006, 02:30

lie_N509 skrev:Det er ikke godt å vite :)
Jo, for F! :evil:
Det har seg sånn at når du treffer en trekkvogn, så treffer den på en helt annen måte enn hva som er aktuelt i en Euro-ncap test, nemlig!
Bilens normale deformasjonssone (Begynner ved støtfangeren..) er for lavt plassert til å ta imot, støtfangeren stod der den alltid har stått, men det var renska cleant fra plastcover på støtfanger og opp, batteri og støtdempertårn knust! :shock: Støtfangeren på V**vo F1ettellerannet stod helt opptil akvariet, det blir ikke testet for sånt lenger syd, der det er markedsavdelingen som bestemmer at bilen må klare *****, samme hva! Renault fikk ikke opprinnelig 5* på Laguna, fikk trekk for rattstammen var ikke helt stabil i testen... Da kom de tilbake med en redesignet rattstamme som var spesialdesignet for å klare testen! :roll:
Har du skrudd på en relativt ny Renå?? Ikke helt samme godset som i en Saab, en plass må jo overskuddet komme fra, i tillegg til statstøtte..
Sånn jeg ser det, så er det bare tre(3) bilmerker som har en lang historie bak seg med sikkerhetstenking, og som har stor troverdighet når det gjelder "real life safety": Saab, Volvo og MB.
Jeg holder meg til Saab, og grunnen til det er at jeg har hardtestet selv, du kan jo gå å se på A-stolpen til en Laguna, eller en 407, eller en Vectra, og sammenligne med 9-5..
Åja, hadde ikke airbag i den "testede" 9000.. Men det hadde vært godt for nakke å ha..
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Svar