lie_N509 skrev:Det er ikke godt å vite

Jo, for F!
Det har seg sånn at når du treffer en trekkvogn, så treffer den på en helt annen måte enn hva som er aktuelt i en Euro-ncap test, nemlig!
Bilens normale deformasjonssone (Begynner ved støtfangeren..) er for lavt plassert til å ta imot, støtfangeren stod der den alltid har stått, men det var renska cleant fra plastcover på støtfanger og opp, batteri og støtdempertårn knust!

Støtfangeren på V**vo F1ettellerannet stod helt opptil akvariet, det blir ikke testet for sånt lenger syd, der det er markedsavdelingen som bestemmer at bilen må klare *****, samme hva! Renault fikk ikke opprinnelig 5* på Laguna, fikk trekk for rattstammen var ikke helt stabil i testen... Da kom de tilbake med en redesignet rattstamme som var spesialdesignet for å klare testen!
Har du skrudd på en relativt ny Renå?? Ikke helt samme godset som i en Saab, en plass må jo overskuddet komme fra, i tillegg til statstøtte..
Sånn jeg ser det, så er det bare tre(3) bilmerker som har en lang historie bak seg med sikkerhetstenking, og som har stor troverdighet når det gjelder "real life safety": Saab, Volvo og MB.
Jeg holder meg til Saab, og grunnen til det er at jeg har hardtestet selv, du kan jo gå å se på A-stolpen til en Laguna, eller en 407, eller en Vectra, og sammenligne med 9-5..
Åja, hadde ikke airbag i den "testede" 9000.. Men det hadde vært godt for nakke å ha..
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)