NG900 fjusker ved fult turbotrykk
Moderator: Moderatorer
- PetterT
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 93
- Registrert: 23 okt 2005, 13:31
- Navn: Petter Riise Thorstad
- Bil: NG900 Turbo
- Sted: Gjøvik
NG900 fjusker ved fult turbotrykk
Bilen min fjusker når turbotrykket kommer over 1.0 bar. Er det trykkvakt på NG900, og hvis det er hvor sitter den?
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Ingen trykkvakt på den nei, alt styres fra Trionic.
Men over 1 bar sier du, da må den jo være trimmet
Bedre info om bil og hva som er gjort med den gjør det enklere å komme med tips men det er jo f.eks ikke uvanlig at tennkassetten er synderen...
Men over 1 bar sier du, da må den jo være trimmet

Bedre info om bil og hva som er gjort med den gjør det enklere å komme med tips men det er jo f.eks ikke uvanlig at tennkassetten er synderen...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Kanskje den gamle ventilen var sliten og lakk litt trykk??Pp8s skrev:Det var etter jeg skifta dumpventil jeg fikk så høyt trykk. Setter jeg på den orginale ventilen, går trykket ned igjen. Har ikke peiling på hvorfor trykket gikk opp jeg!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Du vil vel strengt tatt få for mye bensin for hver gang dumpen slipper ut luft og ikke "miste" effekt men helt heldig er det vel ikkeMats900MFR skrev:med åpen dump vis det er det du har så mister man litt effekt!

Anders slo meg men jeg lar den stå

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
får ikke for mye bensin med den motorstyringa, map sensor på den. måler kun i innsuget, det som skjer før spjellet regnes ikke med i motorstyringa.Eliah skrev:Du vil vel strengt tatt få for mye bensin for hver gang dumpen slipper ut luft og ikke "miste" effekt men helt heldig er det vel ikkeMats900MFR skrev:med åpen dump vis det er det du har så mister man litt effekt!

2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
FEL!Eliah skrev:Du vil vel strengt tatt få for mye bensin for hver gang dumpen slipper ut luft og ikke "miste" effekt men helt heldig er det vel ikkeMats900MFR skrev:med åpen dump vis det er det du har så mister man litt effekt!
Ng900 har MAP-sensor(Manifoil Absolute Preasure).
Den läser alltså inte luft mängden eller luft massan utan trycket och reglerar bensinmängden utifrån det!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- Pancho N497
- 2.0 bar
- Innlegg: 725
- Registrert: 15 nov 2003, 01:00
- Sted: Tromsø
jeg var først
hehe

2003 9-3ss Aero
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189
[x]1995 NG900SE (SOLGT)
[x]1984 saab 900 T-16 lux edition (SOLGT)
http://www.garaget.org/?car=215189