og900-Bytte kasse uten å ta ut motor?
Moderator: Moderatorer
og900-Bytte kasse uten å ta ut motor?
Er det noen som vet om det er fysisk mulig å bytte kasse på og900 uten å ta ut motoren?
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Hadde skrangla oppe på bukk istad, og kikka under. Sånn etter første øyekast så ser det jo ut som det er fysisk mulig hvertfall, men om det er lettere en å nappe ut motor`n aner jeg ikke 

N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Du har ikke skrudd en skrue på bilen enda, på tide at du begynneMorti skrev:Hadde skrangla oppe på bukk istad, og kikka under. Sånn etter første øyekast så ser det jo ut som det er fysisk mulig hvertfall, men om det er lettere en å nappe ut motor`n aner jeg ikke

08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- rodney
- 0.7 bar
- Innlegg: 191
- Registrert: 16 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N432
- Navn: Rodney
- Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
- Sted: Nesodden
- Kontakt:
Jeg har gjort det, MEN det er ikke å annbefale.
Går raskere å ta ut hele dritten.
Fikk gearkasse havari sent på kvelden, dro på jobben å tenkte som deg, gidder ikke å løfte ut motor å gear. Begynnte å demontere, problemet ligger i alle skruer som skal ut, noen sitter vanskelig til. Som sagt det går, men da må du påregn deg mange sår og veldig mange ord som ikke står i ordboka.
Rodney
Går raskere å ta ut hele dritten.
Fikk gearkasse havari sent på kvelden, dro på jobben å tenkte som deg, gidder ikke å løfte ut motor å gear. Begynnte å demontere, problemet ligger i alle skruer som skal ut, noen sitter vanskelig til. Som sagt det går, men da må du påregn deg mange sår og veldig mange ord som ikke står i ordboka.

Rodney
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Ja.. Jeg og morten har da tenkt noen ganger på detta nå:)
Traversen må vel bort.. Og nedre bærearmen sitter vel over denne, så denne må også vekk...
Blir kansje litt problemer og få kassa ned når den sitter oppå karoseriet med tanke på det fremre motorfestet...?
Pinnebolter må vel være genialt å sette inn på den ene siden av kassa ihvertfall...
Traversen må vel bort.. Og nedre bærearmen sitter vel over denne, så denne må også vekk...
Blir kansje litt problemer og få kassa ned når den sitter oppå karoseriet med tanke på det fremre motorfestet...?
Pinnebolter må vel være genialt å sette inn på den ene siden av kassa ihvertfall...
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Blir som å skifte truse uten å ta av buksa...... 

NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
På en orginal motor kunne jeg vært enig i den..Petter 900 T skrev:Bra måte å si det på!White-N146 skrev:Blir som å skifte truse uten å ta av buksa......
Ta ut alt!, bare plunder å prøve noe annet!
Petter
MEN, sånn som jeg som har alt mulig ekstra greier oppi der. hadde det vært morro å fått til en løsning.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Har du ett bilde som viser når den er plugget i da?Petter 900 T skrev:Trionic 5.5 på T8, så den lager gnist.
Som du sikkert ser så er det ingen fordeler.
det er 285 hester i den, orginal motor, T 60 turbo og Evo 6 intercooler.
Heia Speedparts, tror det er rekord med standard T8!!
Petter
Vil se hvordan det ser ut på en T8

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen