og900-Bytte kasse uten å ta ut motor?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

og900-Bytte kasse uten å ta ut motor?

Legg inn av Morti » 24 nov 2006, 06:37

Er det noen som vet om det er fysisk mulig å bytte kasse på og900 uten å ta ut motoren?
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 24 nov 2006, 06:44

Uten å ha prøvd , kun tittet under der :p , så skulle jeg TRO det kan gå ann hvis du senker ned travers og alt under der . Noen som har testa?
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 24 nov 2006, 06:47

Hadde skrangla oppe på bukk istad, og kikka under. Sånn etter første øyekast så ser det jo ut som det er fysisk mulig hvertfall, men om det er lettere en å nappe ut motor`n aner jeg ikke :p
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Legg inn av zero900t » 24 nov 2006, 06:51

Morti skrev:Hadde skrangla oppe på bukk istad, og kikka under. Sånn etter første øyekast så ser det jo ut som det er fysisk mulig hvertfall, men om det er lettere en å nappe ut motor`n aner jeg ikke :p
Du har ikke skrudd en skrue på bilen enda, på tide at du begynne :wink:
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
rodney
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 191
Registrert: 16 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N432
Navn: Rodney
Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg inn av rodney » 24 nov 2006, 06:54

Jeg har gjort det, MEN det er ikke å annbefale.
Går raskere å ta ut hele dritten.

Fikk gearkasse havari sent på kvelden, dro på jobben å tenkte som deg, gidder ikke å løfte ut motor å gear. Begynnte å demontere, problemet ligger i alle skruer som skal ut, noen sitter vanskelig til. Som sagt det går, men da må du påregn deg mange sår og veldig mange ord som ikke står i ordboka. :D

Rodney

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 24 nov 2006, 07:02

Ja.. Jeg og morten har da tenkt noen ganger på detta nå:)

Traversen må vel bort.. Og nedre bærearmen sitter vel over denne, så denne må også vekk...

Blir kansje litt problemer og få kassa ned når den sitter oppå karoseriet med tanke på det fremre motorfestet...?

Pinnebolter må vel være genialt å sette inn på den ene siden av kassa ihvertfall...
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Legg inn av Morten-N146 » 24 nov 2006, 08:10

Blir som å skifte truse uten å ta av buksa...... :wink:
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 24 nov 2006, 08:46

White-N146 skrev:Blir som å skifte truse uten å ta av buksa...... :wink:
Bra måte å si det på!

Ta ut alt!, bare plunder å prøve noe annet!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 24 nov 2006, 12:20

Petter 900 T skrev:
White-N146 skrev:Blir som å skifte truse uten å ta av buksa...... :wink:
Bra måte å si det på!

Ta ut alt!, bare plunder å prøve noe annet!

Petter
På en orginal motor kunne jeg vært enig i den..

MEN, sånn som jeg som har alt mulig ekstra greier oppi der. hadde det vært morro å fått til en løsning.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 24 nov 2006, 15:03

Og jeg har lite greier under panseret da eller? :shock:

Bilde

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 24 nov 2006, 15:16

Petter 900 T skrev:Og jeg har lite greier under panseret da eller? :shock:

Bilde

Petter
Hva gjør tennkassetten der? :p
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 24 nov 2006, 15:22

Trionic 5.5 på T8, så den lager gnist.

Som du sikkert ser så er det ingen fordeler.

det er 285 hester i den, orginal motor, T 60 turbo og Evo 6 intercooler.

Heia Speedparts, tror det er rekord med standard T8!!

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 24 nov 2006, 15:29

Petter 900 T skrev:Trionic 5.5 på T8, så den lager gnist.

Som du sikkert ser så er det ingen fordeler.

det er 285 hester i den, orginal motor, T 60 turbo og Evo 6 intercooler.

Heia Speedparts, tror det er rekord med standard T8!!

Petter
Har du ett bilde som viser når den er plugget i da?
Vil se hvordan det ser ut på en T8 :P
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
utengen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 430
Registrert: 04 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N038
Sted: Norge, Sveits
Kontakt:

Legg inn av utengen » 24 nov 2006, 21:05

Hej

Eehhh, er det takken man får Petter, for og hjelpe deg gratis og få bra fyr og trionic convertere din 900, og få den til og fungere?
Med gratis programvare og tips mm.? :cry: :cry:

Sorry men synes det ble litt vel drøyt dessverre. :( :(



Mvh

Tommy Utengen
900TTR M94 :sprint:
93SC 1,9 TID M07
STCN 038

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 25 nov 2006, 00:06

Petter 900 T skrev:Og jeg har lite greier under panseret da eller? :shock:



Petter
Nå var det ikke snakk om deg da. Men min motor iforhold til orginal.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar