Har akkurat fått bilen i drift igjen (etter 4 uker stillstand), og når jeg startet opp, kom det først en relativt tydelig tikking. Denne ble borte etter 2-3minutter, men så oppdaget jeg at check engine lampa lyste. Den lyste hele veien hjem, og når bilen gikk på tomgang hjemme, hoppet turtallet opp til ca 1500omdr, så ned til under 500omdr., og dette gjentok seg.
Jeg slo bilen av, og på igjen. Da gikk den helt jevnt,jeg rørte så foten og ga litt gass, og tomgangsproblemet oppstod igjen.
Mener at dette muligens kan være noe feil med luftmassemåleren, eller?
Noen som vet hvordan jeg selv kan lese av feilkoder? Har funnet skjema for blinke-kombinasjoner på CE-lampa, men den blinker ikke, bare konstant lysing. Startet bilen opp i morges, og kjørte til byen, da gikk den helt fint, og det var ikke lys i lampe. Men som lyn fra klar himmel, begynte bilen å "hoste" litt og hadde svææært ujevn tomgang.
Har gått over sikringer og kontakter i motorrommet, men det er ikke der feilen ligger.
Håper inderlig på hjelp, og i mellomtiden skal jeg trøste meg med
julebord. Begynner å se heller mørkt ut for videre eierskap av min aller kjæreste (fruen er et år i utlandet, så Saab'en har igjen overtatt tronen

PÅ forhånd takk.
Mvh. Eirik, ulykkelig, Tromsø.
Bilen det er snakk om står i signaturen min.