Oil Catch tank.
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Oil Catch tank.
Tenkte jeg skulle bestille meg en Oil catch tank å få motert, syns det er en dum ting at de kjører ventilasjonen fra veivhuset rett på sugeslangen til turboen.
Noen som har montert sånn og evt. vet hvor man får tak i en slik?
Mvh
Anders
Noen som har montert sånn og evt. vet hvor man får tak i en slik?
Mvh
Anders
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Jeg har montert en sånn. Har laget den selv i aluminium.http://home.online.no/~aberents/bil/ng9 ... killer.jpg
Du kan få kjøpt catchtank på de aller fleste tuningforretninger som fører tuning til nissan, toyota og honda.
Edit: Har du 9-5, så har du originalmontert oljecatchtank.
Du kan få kjøpt catchtank på de aller fleste tuningforretninger som fører tuning til nissan, toyota og honda.
Edit: Har du 9-5, så har du originalmontert oljecatchtank.
lawicel CanUsb, og Tech2!
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Ja, jeg får ta å se på hva som står på, selger sa til meg at veivhusventilasjonen er i orden, men kanskje det er den gamle typen som du sier.aero01 skrev:Hvis veivhusventilasjonsslangene er slik som på det bildet er det den "gamle" typen, ta da å få bytta den ut til den nyeste type.
Skal uansett ha en tank til slik at jeg kan fjerne slangen som går til sugeslangen av turboen.
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Om du fjerner den slangen som går till sugsidan av turbon, var ska du då ta vakum(sug) för att få undertryck i vevhuset?Terra skrev:Ja, jeg får ta å se på hva som står på, selger sa til meg at veivhusventilasjonen er i orden, men kanskje det er den gamle typen som du sier.aero01 skrev:Hvis veivhusventilasjonsslangene er slik som på det bildet er det den "gamle" typen, ta da å få bytta den ut til den nyeste type.
Skal uansett ha en tank til slik at jeg kan fjerne slangen som går til sugeslangen av turboen.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Hmmm, ja det hadde jeg sannelig ikke tenkt påSaab900STCR skrev:Om du fjerner den slangen som går till sugsidan av turbon, var ska du då ta vakum(sug) för att få undertryck i vevhuset?Terra skrev:Ja, jeg får ta å se på hva som står på, selger sa til meg at veivhusventilasjonen er i orden, men kanskje det er den gamle typen som du sier.aero01 skrev:Hvis veivhusventilasjonsslangene er slik som på det bildet er det den "gamle" typen, ta da å få bytta den ut til den nyeste type.
Skal uansett ha en tank til slik at jeg kan fjerne slangen som går til sugeslangen av turboen.
Mvh

Finnes det noen annen måte å unngå den oljedampen man får inn i forbrenningen?
Mazda 6
VW Polo
VW Polo
etter som jeg har forstått, så skal jo olje gå over i dråpeform i catchtanken og renne tilbake til bunnpanna.. er det ikke det som er hele poenget med catchtank?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Ja det er det mulig jeg blir å prøvejohn n04 skrev:Sett på en ekstra tank etter den originale. Det burde gjøre susen.

Skal kikke litt i dag å se på den orginale veivhusventilasjonen hvordan den er, men jeg tror det er den siste oppgraderingen som står på.
Takker værtfall for alle svar

Mazda 6
VW Polo
VW Polo
det kan også være at du får litt olje i fra turbo.. men da skal turboen være litt slitt..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Den lilla mängd olja som man kan se i tryckröret är olja som regel olja som kommer från vevhusventilationen.
Det som sker är att varm luft med olja som tåke i sig kommer från vevhuset, sen blir den kyld efter trycksättning i turbon, då kondenserar olja på väggarna i tryckrören det är helt normalt!
En extra eller en catch-tank med bättre kylning i sig brukar förbättra det problemet.
Men man blir aldrig helt kvitt det.
Mvh
Det som sker är att varm luft med olja som tåke i sig kommer från vevhuset, sen blir den kyld efter trycksättning i turbon, då kondenserar olja på väggarna i tryckrören det är helt normalt!
En extra eller en catch-tank med bättre kylning i sig brukar förbättra det problemet.
Men man blir aldrig helt kvitt det.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
