Speedparts mansjetter
Moderator: Moderatorer
Speedparts mansjetter
Bilen er en ng900 turbo -94
Har byttet hjullager fremme. Driver "nå" å bytter yttre drivknute-mansjetter. I den forbindelsen har jeg noen spm.
1. De er mye stivere og lengere enn "orginal" mansjettene, er det noe fordel?
2. Hvordan i h...... får man på låsebåndene, stramt nok? Er det slangeklemmer som gjelder ennå??
Saab best på veien eller i lufta?
Har byttet hjullager fremme. Driver "nå" å bytter yttre drivknute-mansjetter. I den forbindelsen har jeg noen spm.
1. De er mye stivere og lengere enn "orginal" mansjettene, er det noe fordel?
2. Hvordan i h...... får man på låsebåndene, stramt nok? Er det slangeklemmer som gjelder ennå??
Saab best på veien eller i lufta?
2. Mener det er denne tanga man bruker til å stramme låseringen http://www.biltema.no/products/product. ... emId=82387
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Er også fan av strips, men disse mansjettene var så stive at når jeg bøyer/vrir på knuten, så er det mye bevegelse i begge ytterkantene. Får ikke strammet nok med strips.
Tanga funker ikke på bandene som fulgte med. Disse bandene skal strammes, føres igjennom enden og legges over, tilslutt klemmes to ører over. Ikke lett å skjønne hva jeg skriver, men de som har sett patenten, skjønner meg kanskje
Tror jeg går for slangklemmer og en annen type mansjetter neste gang.
Tanga funker ikke på bandene som fulgte med. Disse bandene skal strammes, føres igjennom enden og legges over, tilslutt klemmes to ører over. Ikke lett å skjønne hva jeg skriver, men de som har sett patenten, skjønner meg kanskje

Tror jeg går for slangklemmer og en annen type mansjetter neste gang.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Skjønner vel egentlig ikke problemet (selv om jeg også synes de orginale er best), har aldri hatt problemer med dem. Men en medvirkende årsak kan jo være at jeg har riktig verktøy for sånne metallbånd, det har de f.eks på biltema for noen få kroner...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
er jo ingen problem å sette på et metallbånd(skal ikke være).. får du det ikke til, så har du ikke fått koppen langt nokk inn på medbringeren eller noe.. først så skal du jo stramme sammen ringen alt du greier på hakkene, så skal du klemme sammen den bulken.. da bruker jeg å legge 2 umbrakoer i passende størrelse poå hver side og klemmer til med nebbtang.. sitter som støpt
Mvh. Pål
Mvh. Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Jeg brukte slangeklemmer på OG'en... Funka her flott
Spesielt er det fint når du skal ha det fra hverandre igjen, de klipsgreiene er jo nesten håpløse å få opp uten å skade gummien. MYE enklere å bare skru løs klemma

Spesielt er det fint når du skal ha det fra hverandre igjen, de klipsgreiene er jo nesten håpløse å få opp uten å skade gummien. MYE enklere å bare skru løs klemma

2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
er det slike klips du tenker på? Jeg har bare vært borti den andre typen, så jaja 


Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]