Clutsj problem på 900
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 28 okt 2006, 17:02
- Sted: Råholt
- Kontakt:
Clutsj problem på 900
Har en 89 mod 900i som jeg sliter med clutsjen på. Kjørte og plutselig var det ikke mer clutsj. Trudde den hadde ryki, men det hadde den ikke. Har bytta slavesylinderen og overhalt masterpumpa. Lufta LENGE, men blir ingen clutsj alikevell. Hva kan være galt?
1989 - Saab 900 2.0i
1986 - Ford Escort MK4 (bilcross)
1986 - Ford Escort MK4 (bilcross)
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 28 okt 2006, 17:02
- Sted: Råholt
- Kontakt:
Slangen på røret ser bra ut. Er ingen hull eller lekasje der.Petter 900 T skrev:1. Slangen på røret som flexer.
2. Selve pedalen som "slarker" på gaffelen på masteren.
3. lufte mere.
Eller?
Petter
Pedalen slarker, men ikke mer enn før.
Får bare prøve å lufte mere. De fleste sier jeg bare må det så får prøve.
1989 - Saab 900 2.0i
1986 - Ford Escort MK4 (bilcross)
1986 - Ford Escort MK4 (bilcross)
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Re: Clutsj problem på 900
Hadde samme problemet på min.
Det viste seg at den slangen som går inn til clutchen, den biten som er gummi der hadde det blitt et lite hull i, ville vært to stykker å sett om det lekker noe ut der... eller andre steder....
ser jo om det spruter/renner bremsevæske når noen sitter og tråkker på pedalen...
Det viste seg at den slangen som går inn til clutchen, den biten som er gummi der hadde det blitt et lite hull i, ville vært to stykker å sett om det lekker noe ut der... eller andre steder....
ser jo om det spruter/renner bremsevæske når noen sitter og tråkker på pedalen...
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

-
- Innlegg: 7
- Registrert: 28 okt 2006, 17:02
- Sted: Råholt
- Kontakt:
Re: Clutsj problem på 900
Hvem slange som går inn til clutsjen? Er en som går ifra beholderen til væska og ned til masterpumpa.zero900t skrev:Hadde samme problemet på min.
Det viste seg at den slangen som går inn til clutchen, den biten som er gummi der hadde det blitt et lite hull i, ville vært to stykker å sett om det lekker noe ut der... eller andre steder....
ser jo om det spruter/renner bremsevæske når noen sitter og tråkker på pedalen...
1989 - Saab 900 2.0i
1986 - Ford Escort MK4 (bilcross)
1986 - Ford Escort MK4 (bilcross)
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Re: Clutsj problem på 900
Går en fra clutchen og opp til pumpa mener jeg den gjør, og rett ved clutchen sitter det en liten slange bit.. 10 - 15 cm lang...Magnus Amundsen skrev: Hvem slange som går inn til clutsjen? Er en som går ifra beholderen til væska og ned til masterpumpa.
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

- Skaten N671
- 2.0 bar
- Innlegg: 985
- Registrert: 14 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N671
- Bil: Saab 900 Aero
- Sted: Tysnes
...og godt verktøy til dette er ei ketchupflaske full av bremsevæske, med ein slange på. Slangen trer du på luftenippelen på slavesylinderen, og pressar væske gjennom systemet, ved å klemme på flaska. Ikkje slepp trykket på flaska før du har teita luftenippelen....På og900 så kan det være en god ide og lufte "feil" vei, mao kjøre trykket på slaven.
Vegard
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5
- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"
hvor har du montert røret og luftenippelen.. går faktisk ann å snu om på de 2.. luftenippelen skal stå øverst og røret nederst.. Du kan du la bilen stå i en litt oppoverbakken hvis du ikke får ut all lufta på den tradisjonelle måten.. skal egentlig ikke være noe problem å få ut all lufta, så lenge alt fungerer som det skal.. jeg bytta ALT merk: nytt og da vare det bare å la veska nermest renne igjennom systemet så fungerte det. MEN jeg har lufta med trykkluft i etterkant for å være på den sikkre siden..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 28 okt 2006, 17:02
- Sted: Råholt
- Kontakt:
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 28 okt 2006, 17:02
- Sted: Råholt
- Kontakt: