0-100
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
0-100
heisann, var ute å kjørte i 100-sona mi, og da tenkte jeg liksågodt kunne filme min bil fra 0-100 atm.
Skulle kanskje ventet med å fylle tanken til ETTER jeg gjorde det, menmen^^
http://www.engan.info/Stasj/MOV00007.avi Uten TCS
http://www.engan.info/Stasj/MOV00009.avi Med TCS.
Helt klart best uten ^^
Skulle kanskje ventet med å fylle tanken til ETTER jeg gjorde det, menmen^^
http://www.engan.info/Stasj/MOV00007.avi Uten TCS
http://www.engan.info/Stasj/MOV00009.avi Med TCS.
Helt klart best uten ^^
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Snakk om å starte steinras i glasshus.Daniel N683 skrev:jeg girer ikke jeg.. har automat.. står i sig.Skyler skrev:Hvordan girer du da?Daniel N683 skrev:du girer som ei kjærring...
Var han for treg mente du?
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- ottorasmussen N242
- Overload!!!
- Innlegg: 1145
- Registrert: 10 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N242
- Navn: Otto Rasmussen
- Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
- Sted: Bergen
Jeg er av den oppfatning at det burde være mulig å gire fortere,lie_N509 skrev:Jeg støtter paradigm. Saab sine kasser er ikke lagd for å gire fortere. Og han beholder den vel noen måneder lenger ved å gire på den måneden, gjetter jeg på.
uten at jeg skal kritisere noen, eller krangle med noen.
Og du, Lie, er som vanlig ute på villspor.
"Ikke lagd for å gire fortere".
Det der får du utdype.
Server oss gjerne litt tekniske detaljer om hvorfor girkassen ikke kan gire fortere, og hvordan mekanikken bygget opp siden den ikke kan gire fortere. Legg gjerne ved illustrasjoner.
Kort sagt, dokumenter hvorfor den ikke kan og hvordan den ikke kan.
Om så ikke skjer, får vi tolke ditt utsagn, "Saab sine kasser er ikke lagd for å gire fortere", som et rent postulat.
Jeg likte forøvrig videoen uten tcs, 0- "litt over" 100

Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
hehe, mye artigere innspill her.
Jo, jeg kan gire fortere, mye fortere, MEN jeg er glad i kassa mi.
Vet at et svakt punkt kan være giroverføringen. De vibrasjonsavlastningsleddene kan ryke.. det vil jeg ikke.
Synkroniseringsringene kan ta kvelden i kassa, og siden kassa mi er ny, dvs. 1 år gammel, vil jeg ha den så lenge som mulig
Kan få noen ANDRE til å filme en gang, også kan jeg gire fortere, så skal vi ikke se om vi får ned tiden litt
Jo, jeg kan gire fortere, mye fortere, MEN jeg er glad i kassa mi.
Vet at et svakt punkt kan være giroverføringen. De vibrasjonsavlastningsleddene kan ryke.. det vil jeg ikke.
Synkroniseringsringene kan ta kvelden i kassa, og siden kassa mi er ny, dvs. 1 år gammel, vil jeg ha den så lenge som mulig

Kan få noen ANDRE til å filme en gang, også kan jeg gire fortere, så skal vi ikke se om vi får ned tiden litt

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
Foretrekker rullende start på slike øvelser da slipper man å få sove dårlig om natten fordi go'bilen står i garasjen med avrevet gearkasse og drivverk.
Er dette 2.3 literen til 9000? Reagerte på rød streken, 5500 er jo nesten nede i dieselland. Og jeg som synes det var kjedelig med min bil at rød streken var på 6000 når jeg fikk den.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
Foretrekker rullende start på slike øvelser da slipper man å få sove dårlig om natten fordi go'bilen står i garasjen med avrevet gearkasse og drivverk.

Er dette 2.3 literen til 9000? Reagerte på rød streken, 5500 er jo nesten nede i dieselland. Og jeg som synes det var kjedelig med min bil at rød streken var på 6000 når jeg fikk den.

Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Hehe, på 5500 starter rødstreken ja, og på 6000 girer man.. om man kjører (u)ufornuftig da (definisjonsspørsmål
)
MEN.. det er vel for å bevare motoren.. Vet at noen chipper så gjør den det slik at man ikke girer før 7500 om jeg husker rett, her kommer sikkert Tor og Anders til å kritisere meg, kjenner jeg megselv rett
Er vel urimelig kjent at 9000-motoren tåler mer enn Saab lar den gjør, men then again, liker driftsikre biler

MEN.. det er vel for å bevare motoren.. Vet at noen chipper så gjør den det slik at man ikke girer før 7500 om jeg husker rett, her kommer sikkert Tor og Anders til å kritisere meg, kjenner jeg megselv rett

Er vel urimelig kjent at 9000-motoren tåler mer enn Saab lar den gjør, men then again, liker driftsikre biler

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet

N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Så sant som det er sagt... uten unntakMorti skrev:Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet

Altså om det er en annen bil der som i det hele tatt tenker tanken

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1588
- Registrert: 04 des 2005, 17:17
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
spesielt vis det er en bwm i andre feltetMorti skrev:Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet

Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Nå er ikke jeg slik. Kanskje spesielt siden jeg har en familie-tralle.Morti skrev:Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.
0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Saabene våre, er ihvertfall ikke optimale fra stillestående og oppover, grunnet FWD..
Blir lett frakjørt av en gammel Sierra der Morty
Edit:
Giring. Tror noen skulle vært med i gamledager når Geir var ute å kjørte jeg. Giring uten å trykke inn clutchpedalen

Blir lett frakjørt av en gammel Sierra der Morty

Edit:
Giring. Tror noen skulle vært med i gamledager når Geir var ute å kjørte jeg. Giring uten å trykke inn clutchpedalen


1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*