0-100

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

0-100

Legg inn av Paradigm N558 » 02 jan 2007, 03:44

heisann, var ute å kjørte i 100-sona mi, og da tenkte jeg liksågodt kunne filme min bil fra 0-100 atm.

Skulle kanskje ventet med å fylle tanken til ETTER jeg gjorde det, menmen^^

http://www.engan.info/Stasj/MOV00007.avi Uten TCS
http://www.engan.info/Stasj/MOV00009.avi Med TCS.

Helt klart best uten ^^
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 02 jan 2007, 19:25

Jeg støtter paradigm. Saab sine kasser er ikke lagd for å gire fortere. Og han beholder den vel noen måneder lenger ved å gire på den måneden, gjetter jeg på.
04' 9-3ss 1.8t

Skyler
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 175
Registrert: 12 jun 2006, 13:47

Legg inn av Skyler » 02 jan 2007, 20:03

Daniel N683 skrev:du girer som ei kjærring... :wink:
Hvordan girer du da?
Var han for treg mente du?
9-3 ss 03 mod

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 02 jan 2007, 21:11

Daniel N683 skrev:
Skyler skrev:
Daniel N683 skrev:du girer som ei kjærring... :wink:
Hvordan girer du da?
Var han for treg mente du?
jeg girer ikke jeg.. har automat.. står i sig. :wink:
Snakk om å starte steinras i glasshus.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 03 jan 2007, 01:58

lie_N509 skrev:Jeg støtter paradigm. Saab sine kasser er ikke lagd for å gire fortere. Og han beholder den vel noen måneder lenger ved å gire på den måneden, gjetter jeg på.
Jeg er av den oppfatning at det burde være mulig å gire fortere,
uten at jeg skal kritisere noen, eller krangle med noen.
Og du, Lie, er som vanlig ute på villspor.
"Ikke lagd for å gire fortere".
Det der får du utdype.
Server oss gjerne litt tekniske detaljer om hvorfor girkassen ikke kan gire fortere, og hvordan mekanikken bygget opp siden den ikke kan gire fortere. Legg gjerne ved illustrasjoner.
Kort sagt, dokumenter hvorfor den ikke kan og hvordan den ikke kan.

Om så ikke skjer, får vi tolke ditt utsagn, "Saab sine kasser er ikke lagd for å gire fortere", som et rent postulat.

Jeg likte forøvrig videoen uten tcs, 0- "litt over" 100 :)
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 03 jan 2007, 02:05

hehe, mye artigere innspill her.
Jo, jeg kan gire fortere, mye fortere, MEN jeg er glad i kassa mi.
Vet at et svakt punkt kan være giroverføringen. De vibrasjonsavlastningsleddene kan ryke.. det vil jeg ikke.
Synkroniseringsringene kan ta kvelden i kassa, og siden kassa mi er ny, dvs. 1 år gammel, vil jeg ha den så lenge som mulig :)

Kan få noen ANDRE til å filme en gang, også kan jeg gire fortere, så skal vi ikke se om vi får ned tiden litt ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

colombo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 302
Registrert: 19 aug 2005, 20:16

Legg inn av colombo » 03 jan 2007, 02:22

Jeg synes det gikk greit unna, selv med konservative girskift...
cK

'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 03 jan 2007, 02:45

Har ikke video av det men med min OG900 8v Tok jeg 0-100 på 9 sec blank. Ikke dårlig for orginal motor. Gleder meg til og se hva jeg klarer med den nye og med litt småtrim :twisted:

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 03 jan 2007, 07:37

0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.

Foretrekker rullende start på slike øvelser da slipper man å få sove dårlig om natten fordi go'bilen står i garasjen med avrevet gearkasse og drivverk. :)

Er dette 2.3 literen til 9000? Reagerte på rød streken, 5500 er jo nesten nede i dieselland. Og jeg som synes det var kjedelig med min bil at rød streken var på 6000 når jeg fikk den. ;)
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 03 jan 2007, 08:07

Hehe, på 5500 starter rødstreken ja, og på 6000 girer man.. om man kjører (u)ufornuftig da (definisjonsspørsmål :lol: )
MEN.. det er vel for å bevare motoren.. Vet at noen chipper så gjør den det slik at man ikke girer før 7500 om jeg husker rett, her kommer sikkert Tor og Anders til å kritisere meg, kjenner jeg megselv rett :p

Er vel urimelig kjent at 9000-motoren tåler mer enn Saab lar den gjør, men then again, liker driftsikre biler ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 03 jan 2007, 08:30

Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.


0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet :D
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 03 jan 2007, 08:39

Morti skrev:
Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.


0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet :D
Så sant som det er sagt... uten unntak ;)
Altså om det er en annen bil der som i det hele tatt tenker tanken :p
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Mats900R
Overload!!!
Innlegg: 1588
Registrert: 04 des 2005, 17:17
Medlemsnummer: N719
Navn: Mats
Bil: 9-3
Sted: Bergen

Legg inn av Mats900R » 03 jan 2007, 12:32

Morti skrev:
Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.


0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet :D
spesielt vis det er en bwm i andre feltet :P
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln

Brukeravatar
Stalfa
Overload!!!
Innlegg: 1269
Registrert: 23 feb 2005, 01:00
Medlemsnummer: 682
Navn: Stian
Bil: '03 9-5 2.3t Estate
Sted: Oslo, Ski

Legg inn av Stalfa » 03 jan 2007, 12:40

Morti skrev:
Stalfa skrev:0-100 er en teit øvelse synes jeg. Uten noen form for kritikk til ParADigM N558.
Forteller en del om hva bilen klarer av akselerasjon, men det sliter litt for mye på bilen og det er en øvelse man meget sjelden har bruk for i trafikken.


0-100 øvelsen brukes i hvert eneste lyskryss hvis det er et "drag-objekt" i andre feltet :D
Nå er ikke jeg slik. Kanskje spesielt siden jeg har en familie-tralle.
Stian
'95 'MX-5/Miata 1.8 BRG.
'16 Mazda 6 2.5 Optimum Stasjonsvogn
x - -03 Saab 9-5 Estate 2.3 Vector

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 03 jan 2007, 13:45

Saabene våre, er ihvertfall ikke optimale fra stillestående og oppover, grunnet FWD..

Blir lett frakjørt av en gammel Sierra der Morty :wink:

Edit:

Giring. Tror noen skulle vært med i gamledager når Geir var ute å kjørte jeg. Giring uten å trykke inn clutchpedalen :D

Bilde
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Svar