
Får ikkje start
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 48
- Registrert: 13 mai 2006, 16:45
- Medlemsnummer: 684
- Bil: 9-5 AeroStv01 9000CC 2.3t92mod
- Sted: Voss
Får ikkje start
Saaben starter ikkje får bensin,men er ikkje innpå i heile tatt,nokon som veit kor tenningsmodulen ligger.Eller kan tennkasetten/DI vera gåen?? Nokon tips? 

- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 48
- Registrert: 13 mai 2006, 16:45
- Medlemsnummer: 684
- Bil: 9-5 AeroStv01 9000CC 2.3t92mod
- Sted: Voss
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Men da kan det også være DI boksen, det var det på min DI-88 boksutengen skrev:Hei
Enkelt test for og sjekke veivakselgiver er at under startveiving så skal turteller hoppe litt, eller røre seg i allefall, gjør den ikke det så er det nok bare og bytte giver.
Mvh
Tommy Utengen

Relativt vanlig ja.9000turbo/DI skrev:Er det vanleg at tennkasetten må byttes av og til??Har jo gått noko 1000km bilen no.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 48
- Registrert: 13 mai 2006, 16:45
- Medlemsnummer: 684
- Bil: 9-5 AeroStv01 9000CC 2.3t92mod
- Sted: Voss
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 48
- Registrert: 13 mai 2006, 16:45
- Medlemsnummer: 684
- Bil: 9-5 AeroStv01 9000CC 2.3t92mod
- Sted: Voss
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Jeg hadde av denne på min for en liten måned siden da jeg tettet lekkasje på oljepumpen min. Du begynner med å ta av høyre forhjul og løsne fremre delen av innerskjermen. Så er det bare å ta av reimen, og skru av reimhjulet. Når det er gjort skal du se føleren under der reimhjulet var, og det er bare å skru den løs og bytte 

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
drar opp denne litt igjen..
tar å frisker opp litt i denne jeg!
jeg skal prøve å bytte veivakselgiver på bilen min nå (den som ikke selges i deler), da den ikke starter, og turteller ikke rører seg.
men vil veivakselgiveren fra fra delebilen min med kortmotor passe overens? de sitter jo på forskjellige steder har jeg skjønt... hadde vært greit å sluppet å betale for ny..
jeg skal prøve å bytte veivakselgiver på bilen min nå (den som ikke selges i deler), da den ikke starter, og turteller ikke rører seg.
men vil veivakselgiveren fra fra delebilen min med kortmotor passe overens? de sitter jo på forskjellige steder har jeg skjønt... hadde vært greit å sluppet å betale for ny..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Passer ikke.
Den du skal ha har delenummer 91 30 493.
Den du skal ha har delenummer 91 30 493.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
herlig! noen teorier på hvorfor turtelleren min begynner å hoppe og omtrent snurre vilt rundt, når jeg bare skrur på tenninga? og tar enda mer av når jeg kinner på starteren? pluss at relèet til "injection system" sier "spjooing, spjooioioing" når jeg skrur på tenninga?
og om det grønne relèet som brukes til "injection system" (i delebilen) er det samme relèet som det grå som sitter i bilen min? kanskje et spørsmål for Tor.. de har ikke samme delenummer, men de sitter jo på akkurat same plass og går til akkurat samme tingen.
og om det grønne relèet som brukes til "injection system" (i delebilen) er det samme relèet som det grå som sitter i bilen min? kanskje et spørsmål for Tor.. de har ikke samme delenummer, men de sitter jo på akkurat same plass og går til akkurat samme tingen.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s