Legg inn
av Magnus N592 » 12 feb 2007, 21:07
Hei!
Har også Xenon på min, DOG er de originale med nivåregulering osv..
Vil heller ikke anbefale Xenon på fjernlys, da jeg var inne på tanken, og en kompis av en kompis (?) hadde prøvd dette, røyk hele greia etter en stund. Er jo kjent at det er påslaget som sliter ut Xenon-pærene!!
Har altså ikke prøvd det selv, så skal ikke være bastant..
På min er det sånn at man har nærlys og langlys på samme xenonpære + langlys med halogen. Det jeg HELLER ville gjort er å montere Philips Blue Vision e.l. på langlysene, så du får samme fargeskala, altså likt utseende, men slipper av og på med 30 000V hele tiden.. I tillegg tar det noen sekunder før Xenonlysene lyser helt bra, så virker heller ikke gunstig sånn sett (om det kommer ofte biler i mot, og man trenger kort bruk av langlys i mellom de, f.eks. ved svinger e.l.).
I tillegg blir det så bra lys når Xenon-lyktene svitcher seg over til langlys, at det ikke vil utgjøre vesentlig forskjell om det vil være Xenon eller halogen på fjernlys. Sinnsykt lys på min nå, og jeg har ikke fått i Blue Vision på de enda siden de ikke har røket, men det kommer..
Kan forresten si at jeg monterte Blue Vision på min mors Neon for noen år siden, og den hadde ELENDIGE lys i utgangspunktet. Ble en stor forskjell, og folk trodde det var Xenon på den.. Så de var bra de, i forhold til vanlige pærer ihvertfall!
Men uansett lykke til, blir artig å høre erfaringer uansett hva du velger å gjøre..
Med vennlig hilsen
Magnus
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.