Min mor var ute å kjørte sin kjære 9-3 i dag,på vei hjem begynnte check engine lampa å lyse,temperaturnåla var helt nede,dette var da etter ca 4 mil.
Hva kan være galt????Termostat feil??
Saab 9-3 2,2tid check engine
Moderator: Moderatorer
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Saab 9-3 2,2tid check engine
2003 Saab 9-5 2.0t
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Nå skriver du ikke årsmodell, men er det T5 på den så kan du se om du blir klokere av å telle blink på CE-lampa. Mulig det er sånn på T7 også, det vet jeg ikke.
Skru på tenninga uten å starte, så kan du telle antall blink, som tilsvarer en feilkode. Først kommer det en lang blink, så kommer det korte som du må telle. Er det flere koder så vil det komme en lang blink imellom dem.
Skru på tenninga uten å starte, så kan du telle antall blink, som tilsvarer en feilkode. Først kommer det en lang blink, så kommer det korte som du må telle. Er det flere koder så vil det komme en lang blink imellom dem.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
2,2 TiD var det ja... Må kjøpe lesebriller snart, evt anskaffe førerhund hvis det blir verre...
Til mitt forsvar så står det ingenting om TiD og oljebrenning i innlegget til Puff, kun i temaet. Jeg synes temaet er litt vanskelig å lese pga liten skrift, begynner å bli gammal, hadde bursdag i forrige uke så nå er jeg definitivt nærmere 30 enn 20 (ble 26). Jeg har i det minste ikke begynt å miste håret ennå...
Til mitt forsvar så står det ingenting om TiD og oljebrenning i innlegget til Puff, kun i temaet. Jeg synes temaet er litt vanskelig å lese pga liten skrift, begynner å bli gammal, hadde bursdag i forrige uke så nå er jeg definitivt nærmere 30 enn 20 (ble 26). Jeg har i det minste ikke begynt å miste håret ennå...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan