Saab 9-3 2,2tid check engine

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Saab 9-3 2,2tid check engine

Legg inn av Puff » 03 apr 2007, 19:40

Min mor var ute å kjørte sin kjære 9-3 i dag,på vei hjem begynnte check engine lampa å lyse,temperaturnåla var helt nede,dette var da etter ca 4 mil.
Hva kan være galt????Termostat feil??
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 03 apr 2007, 19:42

Høres nok ut som en termostat/temp.føler feil.
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 03 apr 2007, 20:07

Å noe sånnt må da selvfølgelig skje rett før påske :lol: Får høre med Saab i morgen(om de skulle ha åpent da :roll: )om dem kan hjelpe meg litt :)
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 03 apr 2007, 21:06

Nå skriver du ikke årsmodell, men er det T5 på den så kan du se om du blir klokere av å telle blink på CE-lampa. Mulig det er sånn på T7 også, det vet jeg ikke.

Skru på tenninga uten å starte, så kan du telle antall blink, som tilsvarer en feilkode. Først kommer det en lang blink, så kommer det korte som du må telle. Er det flere koder så vil det komme en lang blink imellom dem.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 03 apr 2007, 21:45

Ingvar da... T5 eller T7 på en diesel???? :?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 04 apr 2007, 00:37

2,2 TiD var det ja... Må kjøpe lesebriller snart, evt anskaffe førerhund hvis det blir verre...

Til mitt forsvar så står det ingenting om TiD og oljebrenning i innlegget til Puff, kun i temaet. Jeg synes temaet er litt vanskelig å lese pga liten skrift, begynner å bli gammal, hadde bursdag i forrige uke så nå er jeg definitivt nærmere 30 enn 20 (ble 26). Jeg har i det minste ikke begynt å miste håret ennå...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar