Hei.
Hvor mange gamp kan jeg hente ut av min saab 900turbo 16v 2.0l 1985modell.
evt hvor "dyrt" vil det bli.
bilen er i kjempestand. har nettopp overhalt motoren totalt. eneste turboen som kanskje trenger enn overhaling. evt enn ny. forslag?
Hvor mange gamp kan jeg hente ut av min saab 900turbo 16v
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 02 apr 2007, 22:50
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Girkassa stopper karusellen akkurat når det begynner å bli moro.
Men du har vel en tråd til om dette?
Men du har vel en tråd til om dette?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 02 apr 2007, 22:50
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jo, det er mulig. Du kan kjøpe forsterkt låda fra SP, 30 000.Kjetil12345 skrev:Hmm. er det ikke mulig å gjøre noe med det da?:/Ingvar N629 skrev:Girkassa stopper karusellen akkurat når det begynner å bli moro.
Men du har vel en tråd til om dette?
Eller du kan få tak i 4trinns kokillgjuten låda, for ca 3000-5000, fra Sverige.
Men selv om kokill går for å være sterkere, er den vel ikke helt skuddsikker. Om du vil kan du sende en kokill til låda-Jørgen i Sverige, og få han til å forsterke den.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Jo, det finnes kasser å få kjøpt som er forsterka på alle bauger og kanter, men det er DYRT. Enkelte kjører til og med uten synk og med rettskårne drev, men da snakker vi ikke bil som jeg ville brukt på vanlig vei iaf.
Mest vanlig er vel å bruke kokillestøpt kassehus fra slutten av -70 en gang, noen husker sikkert de årene de ble laget. Kun firetrinns. Innmaten kommer i tillegg.
Eller nja, MEST vanlig er det vel å gi f i kassa og kjøre til det raser... Kommer selvsagt an på hvor mye moment du har tenkt å ha, og hvordan du velger å bruke det. Så er spørsmålet hvor kjørbart og moro det er, da...
EDIT: Eirik kom først, gitt.
Mest vanlig er vel å bruke kokillestøpt kassehus fra slutten av -70 en gang, noen husker sikkert de årene de ble laget. Kun firetrinns. Innmaten kommer i tillegg.
Eller nja, MEST vanlig er det vel å gi f i kassa og kjøre til det raser... Kommer selvsagt an på hvor mye moment du har tenkt å ha, og hvordan du velger å bruke det. Så er spørsmålet hvor kjørbart og moro det er, da...
EDIT: Eirik kom først, gitt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt: