
Senking, godkjenning (og900)
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Monterte dette settet rett før påske, kjører med Tuv papirer i mappen og blitt stoppet en gang i teknisk med ***** vegvesen og politi.. De hadde ikke noe annet å si enn at jeg manglet en lyspære..
Men på sikt kommer jeg nok til å få dette godkjent (muligens sammen med turbo?), men foreløpig ser jeg ikke på det som et problem...

Styrer med DAB og AUX
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Lesjøfors?Freshmaker N237 skrev:Monterte dette settet rett før påske, kjører med Tuv papirer i mappen og blitt stoppet en gang i teknisk med ***** vegvesen og politi.. De hadde ikke noe annet å si enn at jeg manglet en lyspære..Men på sikt kommer jeg nok til å få dette godkjent (muligens sammen med turbo?), men foreløpig ser jeg ikke på det som et problem...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Jeg kjører også rundt med TÜV-papirene på Lesjöfors-fjærene i vognkortmappa, men hva er det egentlig som er lov/ikke lov?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
De papirene skulle jeg gjerne like og se. Så vidt jeg veit så er ingen sett godkjent til SAAB i lesjøfors. Bortsett fra noen til 9-5 nå i det siste tror jeg.
Det papiret som ligger oppi er en godkjenning på selve fabrikken og lesjøfors, men ikke på den enkelte fjæra på den bestemte bilen. Eller har jeg misforstått noe saftig her nå...
Det papiret som ligger oppi er en godkjenning på selve fabrikken og lesjøfors, men ikke på den enkelte fjæra på den bestemte bilen. Eller har jeg misforstått noe saftig her nå...
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Det kan du godt få seKongerudN344 skrev:De papirene skulle jeg gjerne like og se. Så vidt jeg veit så er ingen sett godkjent til SAAB i lesjøfors. Bortsett fra noen til 9-5 nå i det siste tror jeg.
Det papiret som ligger oppi er en godkjenning på selve fabrikken og lesjøfors, men ikke på den enkelte fjæra på den bestemte bilen. Eller har jeg misforstått noe saftig her nå...

Jeg har 3 ulike papirer for Lesjöfors(her på pcen):
- TÜV-sertifikat (Desverre utgått på dato desember -03)
- Kvalitetssertifikat fra Det Norske Veritas
- Kvalitetsintyg fra Lesjöfors selv
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Litt usikker poå hav jeg har, skal sjekke etterpå.. Men er sikker på at TUV logoen var på de..Eirik N396 skrev:Det kan du godt få seKongerudN344 skrev:De papirene skulle jeg gjerne like og se. Så vidt jeg veit så er ingen sett godkjent til SAAB i lesjøfors. Bortsett fra noen til 9-5 nå i det siste tror jeg.
Det papiret som ligger oppi er en godkjenning på selve fabrikken og lesjøfors, men ikke på den enkelte fjæra på den bestemte bilen. Eller har jeg misforstått noe saftig her nå...
Jeg har 3 ulike papirer for Lesjöfors(her på pcen):
- TÜV-sertifikat (Desverre utgått på dato desember -03)
- Kvalitetssertifikat fra Det Norske Veritas
- Kvalitetsintyg fra Lesjöfors selv
Styrer med DAB og AUX
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Innlegg: 460
- Registrert: 14 nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
- Sted: Drammen
Det stemmer, det gjorde i alle fall det som fulgte med senkesettet mitt. Det var kun godkjenning av leverandøren, ikke av det spesifike senkesettet. Der var også et papir der det stod tykkelse og serienummer på fjærene, dette var vel "kvalitetsintyget", det var i alle fall ikke et TUV papir. Men det var ikke noe problem og ble godkjent på biltilsynet, de sjekket bare serienummer osv. Senkesettet står nå i vognkortet mitt. Dette til tross for at det stod stort og tydelig på esken senkesettet kom i "IKKE TUV GODKJENT"Hjelle, N6 skrev:Dette TÜV-sertifikatet går vel kun på Lesjöfors som levrandør, og ikkje fjørene til 900 spesielt?
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Jeg begynte faktisk å tenke på dette da jeg leste igjennom brevet etter at jeg hadde fortalt om detHjelle, N6 skrev:Dette TÜV-sertifikatet går vel kun på Lesjöfors som levrandør, og ikkje fjørene til 900 spesielt?

Jeg vet ihvertfall at det funker på flere (alle?) Biltilsyn foreløpig
