Røyk fra rattet!
Moderator: Moderatorer
- PetterT
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 93
- Registrert: 23 okt 2005, 13:31
- Navn: Petter Riise Thorstad
- Bil: NG900 Turbo
- Sted: Gjøvik
Røyk fra rattet!
Når jeg var ute å kjørte i går begynte det å ryke fra rett bak rattet mitt. Det lukta også helt jævlig svidd, og fultlysa mine ble stående på etter jeg hadde stoppet bilen og tatt ut nøkkelen. Etter jeg kobla fra strømmen på batteriet og satt det på igjen, merka jeg ingenting, men jeg har ikke fultlys lenger. Noen som har vært borti noe liknende før? Bilen er en ng 900.
Det er sikkert noe elektronikk som har kortsluttet. Dette er ganske skummelt, så jeg ville fiksa på det snarest.
Et tips vil være å ta av + på batteriet når du er ferdig med å kjøre... kjedelig å komme tilbake til oppbrent bil! Brannslukkningsapparat er heller ikke dumt å ha i bilen hehe
Et tips vil være å ta av + på batteriet når du er ferdig med å kjøre... kjedelig å komme tilbake til oppbrent bil! Brannslukkningsapparat er heller ikke dumt å ha i bilen hehe
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
hmm, det røyk fra bilen min for noen dager siden og.. ekkelt
Høres ut som kabelbrudd/overledning bak hovedlysbryteren.
På bilen min sitter hvertfall ikke relèene bak brytern, men i sikringsboksen under panseret. Ellers kunne jo et slikt ha brent opp
Høres ut som kabelbrudd/overledning bak hovedlysbryteren.
På bilen min sitter hvertfall ikke relèene bak brytern, men i sikringsboksen under panseret. Ellers kunne jo et slikt ha brent opp
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
På min OG900 så begynte det også å ryke fra rattet.. så mista vi alt av lys i fronten og...
Var bare ei lita kortsluttning som satte fyr på noen kabler.. ingenting å bekymre seg over
Var bare ei lita kortsluttning som satte fyr på noen kabler.. ingenting å bekymre seg over

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- saabanders
- 1.2 bar
- Innlegg: 237
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Sted: Sogn& Fj.
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
ParADigM N558 skrev:det kan ha noe å si ja..
selv om belastningen egentlig skal ligge over ett relè
ehhh... snakker om selvmotsigelse... som du sier belastningen ligger over rele'et, styrestrømmen fra bryteren kjenner ingen forskjell på hvor store pærer som er montert.
Men, må presisere at jeg ikke har sett hvordan dette er koblet på ng900, på 9000 så går i allefall alt over rele'et fra og med M87
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Sier ja, det kan ha noe å si. Alt kan ha noe å si, til og med været kunne ha hatt innvirkning... for å sette det på spissen..Tor N12 skrev:ParADigM N558 skrev:det kan ha noe å si ja..
selv om belastningen egentlig skal ligge over ett relè
ehhh... snakker om selvmotsigelse... som du sier belastningen ligger over rele'et, styrestrømmen fra bryteren kjenner ingen forskjell på hvor store pærer som er montert.
For joda, styrestrømmen skal mellom releet og og bryteren skal være helt upåvirket av dette.. derfor jeg skrev at det skal egentlig..
Men om dette har vært ødelagt av f.eks. tidligere eier, så er det helt umulig å si hvordan det ligger an i lendet nå, uten å observere.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Tenk på at svarene du gir skal hjelpe trådstarterParADigM N558 skrev:Sier ja, det kan ha noe å si. Alt kan ha noe å si, til og med været kunne ha hatt innvirkning... for å sette det på spissen..
For joda, styrestrømmen skal mellom releet og og bryteren skal være helt upåvirket av dette.. derfor jeg skrev at det skal egentlig..
Men om dette har vært ødelagt av f.eks. tidligere eier, så er det helt umulig å si hvordan det ligger an i lendet nå, uten å observere.

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor