Clutch 9000 Turbo
Moderator: Moderatorer
- bZerk
- 1.2 bar
- Innlegg: 258
- Registrert: 12 nov 2006, 23:31
- Navn: Geir
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.2 TiD
- Sted: Hedmark
Clutch 9000 Turbo
Clutchen på min 9000 Turbo tar helt i bunn, behøver ikke å slippe den mer enn par, tre cm. opp før den har fullt tak. Clutch med alt tilbehør er byttet for ikke så alt for lenge siden. Skal det være slik?
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Clutch 9000 Turbo
Kommer jo an på hva du mener med alt tilbehør det... På eldre modeller eller på biler som har gått langt så er det jo vanlig at slave og hovedsylinderen også slites slik at de må overhales eller byttes.bZerk skrev: Clutch med alt tilbehør er byttet for ikke så alt for lenge siden. Skal det være slik?
Men som Joachim sier, prøv å luft clutchen først du den skal i allefall ikke være sånn.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- HansWF N416
- 2.0 bar
- Innlegg: 532
- Registrert: 28 feb 2005, 01:00
- Sted: Romedal, Hedmark
På de gamle 900 opp til 1993 skjer det av og til at det blit ett ovalt hull i clutchpedalen. Litt vanskelig å forklare, men det er ved det staget som går inn på cluthspedalen. Da dette skjer er det bare såvidt clutchen tar helt inntrykt.
Vet ikke om dette gjelder for 9000, men det går jo ann å se etter.
Vet ikke om dette gjelder for 9000, men det går jo ann å se etter.
Saab 900 Aero 1985
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
Saab 900 T16 Cab 1990
Saab 9000CC Aero 1991
Saab 900S 1993
Saab 9000 A50 2,3T 1998
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Ikke noe problem på 9000....HansWF skrev:På de gamle 900 opp til 1993 skjer det av og til at det blit ett ovalt hull i clutchpedalen. Litt vanskelig å forklare, men det er ved det staget som går inn på cluthspedalen. Da dette skjer er det bare såvidt clutchen tar helt inntrykt.
Vet ikke om dette gjelder for 9000, men det går jo ann å se etter.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
HehehebZerk skrev:Noen ganger ligger løsningen nærmere en man tror. Begynte å undersøke litt rundt pedalen og fant ikke mindre enn fire matter, to tekstil og to gummimatter som lå ovenpå hverandre. Nå får jeg endelig trykket clutchen helt ned.

Broderen var plaget av det samme, bare med gasspedalen, etter å ha kjøpt noe bling bling matter å lagt i dørken

Gassen kunne henge fast i matta når han slapp den

Men jeg fikk han på bedre tanker

Mazda 6
VW Polo
VW Polo
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Hehe! Jeg hadde samme problemet da jeg laget noen selvTerra N837 skrev:Broderen var plaget av det samme, bare med gasspedalen, etter å ha kjøpt noe bling bling matter å lagt i dørken![]()
Gassen kunne henge fast i matta når han slapp den![]()
Men jeg fikk han på bedre tanker

