Jeg bestillte for 5 minutter siden 5 meter hos speedparts. Skal bytte på aeron og en annen 2.3t
Men er litt bekymret for hvordan det er å bytte den som går inn i kupeen. Må jeg ut med instrumentene eller greier jeg å krangle det til uten??
Vakumslanger 9000 aero
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
det er ikke noe problem! først skrur du av det svarte dekselet bak "juksetorpedoveggen"(den veggen den lilla fra t-stykket forsvinner inn i), så får du maksimum tilgang i motorrommet. ved fjerning av den gamle slangen hjelper ikke dette deg, men det gjør montering av den nye mye lettere.
inni kupèen må du skru av topplokket av dashbordet ditt, som heller ikke er en vanskelig jobb. siden du har en turbotrykksmåler finner du slangen bare ved å se på baksida av denne. det er riktignok litt vel for trangt til å kunne stikke huet nedi her og kikke bak instrumentene dine, men du finner fram med hånda.
denne slangen slipper du som sagt å bytte, om du ikke bare har veldig lyst på blå silikon. og når det gjelder den 2.3t 9000 så går det vel ikke noen vakuumslange inn i kupèen, da dette er en lettrykker og ikke har noen turbotrykksmåler?
inni kupèen må du skru av topplokket av dashbordet ditt, som heller ikke er en vanskelig jobb. siden du har en turbotrykksmåler finner du slangen bare ved å se på baksida av denne. det er riktignok litt vel for trangt til å kunne stikke huet nedi her og kikke bak instrumentene dine, men du finner fram med hånda.
denne slangen slipper du som sagt å bytte, om du ikke bare har veldig lyst på blå silikon. og når det gjelder den 2.3t 9000 så går det vel ikke noen vakuumslange inn i kupèen, da dette er en lettrykker og ikke har noen turbotrykksmåler?
Sist redigert av Edward N812 den 08 mai 2007, 13:56, redigert 1 gang totalt.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
En silikonslanger ryker vel ikke når du fikkler litt med den? gjør den vel?ParADigM N558 skrev:Den er i silikon.. trengs ikke å byttes ut sier jo jeg
hehe.. jeg titta over min.. så fin ut.. er en 95 modell.. 0 stress

Den var helt morken og jævlig,skal ingen ting for å slite den og jeg greier fint å klemme den sammen,men den den forblir flat. Da er slangen etter mine øyne klat til utskiftning

Takk for tips,skal se om jeg får til å bytte det når jeg får mere silikonslange

2003 Saab 9-5 2.0t
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Oppklaring....
Slangen som går fra innsuget til torpedoen skal du skifte, den er IKKE silicon. I torpedoen så er det et skjøtestykke og fra dette og til måleren så er det org silicon.
Du trenger med andre ord ikke å ta av lokket på dashen, kun ta av lokket på akvariet.
Slangen som går fra innsuget til torpedoen skal du skifte, den er IKKE silicon. I torpedoen så er det et skjøtestykke og fra dette og til måleren så er det org silicon.
Du trenger med andre ord ikke å ta av lokket på dashen, kun ta av lokket på akvariet.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Aha!! Da er jo den saken enkel denTor N12 skrev:Oppklaring....
Slangen som går fra innsuget til torpedoen skal du skifte, den er IKKE silicon. I torpedoen så er det et skjøtestykke og fra dette og til måleren så er det org silicon.
Du trenger med andre ord ikke å ta av lokket på dashen, kun ta av lokket på akvariet.

Tusen takk Tor

2003 Saab 9-5 2.0t