NG900
Moderator: Moderatorer
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
NG900
Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900
Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?
Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: NG900
Dette er jo faktisk en V6Isdahl N1069 skrev:Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900
Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?


La meg sitere svensken fra et kjapt søk jeg gjorde:
viewtopic.php?t=4526
Saab900STCR skrev:Du ska ligga unna V6, det är den sämsta motor som saab levererat.
Mycket haverier å "plundrete" service eftersom det är så trångt.
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: NG900
bortsett fra motoren, hva er det du ser i denne? automat, 5 dører, ikke skinn, ikke AC, gått over 200 000... det ser jo ikke ut som du visste at det var V6 i den engang, så jeg blir litt nysgjerrig på hva som egentlig var bra ved denne. prisen var jo heller ikke noe å rope hurra for, med tanke på NULL utstyr og en kjip modell..Isdahl N1069 skrev:Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900
Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
- lille-espen N1106
- 0.7 bar
- Innlegg: 163
- Registrert: 16 mar 2007, 09:52
- Sted: Arendal
Hva skjer med CapsLock? Sinna?saab9000aero skrev:DEN HAR I HVERTFALL NYOVERHALT MOTOR PÅ 206483 KM DEN 23/08-05.
eR MYE RUSI I INNERSKJERMER HVIS EG IKKE HUSKER FEIL

1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Hva jeg ser i den? Hvis det finnes en 2.5 som ikke er V6, så mener jeg det er jo ganske kult. Litt uvanlig Saab. Automatgir selvfølgelig, skulle hatt det som kriterie for neste bil uansett. Og vil holde meg til saab, får mye til den kontra OG'en min. Ser mye praksis i den... Det er meg da. Blir spennende å høre hvor rusta er da, overflate, evt små hull og slikt kan jeg takle selv...
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Sånn for å sammenlikne, denne da: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... K2At981828
Vel og merke en 9000 CSE og manuell, men det er faktisk levbart.
Vel og merke en 9000 CSE og manuell, men det er faktisk levbart.
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
ikke sinna men hadde skrevet så masse før eg fant det ut så gadd ikke endre det.lille-espen N1106 skrev:Hva skjer med CapsLock? Sinna?saab9000aero skrev:DEN HAR I HVERTFALL NYOVERHALT MOTOR PÅ 206483 KM DEN 23/08-05.
eR MYE RUSI I INNERSKJERMER HVIS EG IKKE HUSKER FEIL
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
"Vel og merke"...? 9000 CSE er etter min mening en av de beste saabene som noen gang har vært laget, går ng900 en høy gang på de fleste områder. Og ikke minst har du jo et mye større trimpotensiale i en 2,0 turbo enn i en trasig 2,5 V6!Isdahl N1069 skrev:Sånn for å sammenlikne, denne da: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... K2At981828
Vel og merke en 9000 CSE og manuell, men det er faktisk levbart.
Manuell er nå bare et stort pluss, 9000 automat er ikke noe særlig å trakte etter.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
En annen ting med V6'ern er problemer med å få tak i deler. Det er liten kunnskap om denne motoren hos SAAB. Den har også reg. reim.
Ville heller ha gått for en 2,3 dersom du skal ha en bil uten turbo
Og ja; V6 hadde antispinn som standard så vidt jeg husker...
Ellers syntes jeg bilen så grei ut jeg da, og 25 000 er jo i nedre prisklasse når det gjelder NG900. Hvis motoren var overhalt for ikke så lenge siden så er det vel ikke mye bekymmer forhåpentligvis....
Ville heller ha gått for en 2,3 dersom du skal ha en bil uten turbo

Og ja; V6 hadde antispinn som standard så vidt jeg husker...
Ellers syntes jeg bilen så grei ut jeg da, og 25 000 er jo i nedre prisklasse når det gjelder NG900. Hvis motoren var overhalt for ikke så lenge siden så er det vel ikke mye bekymmer forhåpentligvis....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
Fikk mail om at det ikke var no rust, greit nok det hvis den er kjørt steder der det ikke saltes. Og kjører da Saab for å få litt kunnskap om tekniske ting. Lærer mye av det selv... Er kanskje "dum" men er klar for automat, og NG900, om det er 6'er eller 4'er spilelr liten rolle, men fant denne som var mest gunstig. Og skulle det skje noe, har jeg ihvertafll ikke tapt dyre dommer. 9000 modellene ligger jo dobbelt så mye dyre enn denne hvis jeg skal ha noe, så det er litt verre sånn sett. Og er litt lei manuell. Kjører 12 mil hver natt, 5 ganger i uka, så merker det godt i bena etter en økt
Dessuten tror jeg den kan bli ganske kul hvis jeg kjør noe med den. Kan den konverteres til 2,3 L da?

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
- Isdahl N1069
- 2.0 bar
- Innlegg: 853
- Registrert: 22 mar 2006, 23:29
- Medlemsnummer: N1069
- Navn: Patrick Isdahl-Engh
- Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
- Sted: Langhus
- Kontakt:
2 9000'er??? Ene er jo mammasEdward N812 skrev:skjønner ikke hva du skal med to 9000'erden ene du skal bygge om til "pacecar", pluss en til? det er da to relativt dyre og prikk like biler i ditt eie på en gang, hehe. men for all del, man kan jo ikke få for mange 9000'er

1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)