NG900

Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

NG900

Legg inn av Isdahl N1069 » 25 okt 2007, 10:37

Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900

Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Re: NG900

Legg inn av Eirik N396 » 25 okt 2007, 11:51

Isdahl N1069 skrev:Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900

Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?
Dette er jo faktisk en V6 :shock: (Forutsatt at den faktisk er 2.5l, og at det merket jeg skimter i grillen er originalt) Nokså sjelden må en vel ihvertfall kunne si den er. Jeg vet ikke hvordan det er å foreta de nødvendige reparasjonene på den, men så vidt jeg har forstått er det ikke mange her inne som vil anbefale den motoren.. ;)

La meg sitere svensken fra et kjapt søk jeg gjorde:

viewtopic.php?t=4526
Saab900STCR skrev:Du ska ligga unna V6, det är den sämsta motor som saab levererat.
Mycket haverier å "plundrete" service eftersom det är så trångt.

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: NG900

Legg inn av Edward N812 » 25 okt 2007, 12:15

Isdahl N1069 skrev:Kom over denne: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... JmpR122900

Hvordan tror dere den er? Bytte motorfeste, er det no vanskelig jobb i seg selv? Må den sendes bort for det?
bortsett fra motoren, hva er det du ser i denne? automat, 5 dører, ikke skinn, ikke AC, gått over 200 000... det ser jo ikke ut som du visste at det var V6 i den engang, så jeg blir litt nysgjerrig på hva som egentlig var bra ved denne. prisen var jo heller ikke noe å rope hurra for, med tanke på NULL utstyr og en kjip modell..
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 25 okt 2007, 12:24

har den virkelig antispinn?
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 25 okt 2007, 14:43

DEN HAR I HVERTFALL NYOVERHALT MOTOR PÅ 206483 KM DEN 23/08-05.
eR MYE RUSI I INNERSKJERMER HVIS EG IKKE HUSKER FEIL
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

Brukeravatar
lille-espen N1106
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 163
Registrert: 16 mar 2007, 09:52
Sted: Arendal

Legg inn av lille-espen N1106 » 25 okt 2007, 14:58

saab9000aero skrev:DEN HAR I HVERTFALL NYOVERHALT MOTOR PÅ 206483 KM DEN 23/08-05.
eR MYE RUSI I INNERSKJERMER HVIS EG IKKE HUSKER FEIL
Hva skjer med CapsLock? Sinna? ;)
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Legg inn av Isdahl N1069 » 25 okt 2007, 17:58

Hva jeg ser i den? Hvis det finnes en 2.5 som ikke er V6, så mener jeg det er jo ganske kult. Litt uvanlig Saab. Automatgir selvfølgelig, skulle hatt det som kriterie for neste bil uansett. Og vil holde meg til saab, får mye til den kontra OG'en min. Ser mye praksis i den... Det er meg da. Blir spennende å høre hvor rusta er da, overflate, evt små hull og slikt kan jeg takle selv...
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Legg inn av Isdahl N1069 » 25 okt 2007, 18:06

Sånn for å sammenlikne, denne da: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... K2At981828

Vel og merke en 9000 CSE og manuell, men det er faktisk levbart.
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 25 okt 2007, 18:22

Isdahl N1069 skrev:Hva jeg ser i den? Hvis det finnes en 2.5 som ikke er V6, så mener jeg det er jo ganske kult.
Men det jeg prøvde å si er at 2.5 = V6. (altså, det finnes ikke 2.5 som ikke er v6, som jeg har hørt om ihvertfall)

saab9000aero
Overload!!!
Innlegg: 1571
Registrert: 23 sep 2004, 01:00
Medlemsnummer: n434
Navn: Arvid Nesse
Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
Sted: Bergen

Legg inn av saab9000aero » 25 okt 2007, 19:55

lille-espen N1106 skrev:
saab9000aero skrev:DEN HAR I HVERTFALL NYOVERHALT MOTOR PÅ 206483 KM DEN 23/08-05.
eR MYE RUSI I INNERSKJERMER HVIS EG IKKE HUSKER FEIL
Hva skjer med CapsLock? Sinna? ;)
ikke sinna men hadde skrevet så masse før eg fant det ut så gadd ikke endre det.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 25 okt 2007, 20:06

Isdahl N1069 skrev:Sånn for å sammenlikne, denne da: http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... K2At981828

Vel og merke en 9000 CSE og manuell, men det er faktisk levbart.
"Vel og merke"...? 9000 CSE er etter min mening en av de beste saabene som noen gang har vært laget, går ng900 en høy gang på de fleste områder. Og ikke minst har du jo et mye større trimpotensiale i en 2,0 turbo enn i en trasig 2,5 V6!
Manuell er nå bare et stort pluss, 9000 automat er ikke noe særlig å trakte etter.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 25 okt 2007, 20:36

En annen ting med V6'ern er problemer med å få tak i deler. Det er liten kunnskap om denne motoren hos SAAB. Den har også reg. reim.

Ville heller ha gått for en 2,3 dersom du skal ha en bil uten turbo :wink:

Og ja; V6 hadde antispinn som standard så vidt jeg husker...

Ellers syntes jeg bilen så grei ut jeg da, og 25 000 er jo i nedre prisklasse når det gjelder NG900. Hvis motoren var overhalt for ikke så lenge siden så er det vel ikke mye bekymmer forhåpentligvis....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 25 okt 2007, 22:40

skjønner ikke hva du skal med to 9000'er :? den ene du skal bygge om til "pacecar", pluss en til? det er da to relativt dyre og prikk like biler i ditt eie på en gang, hehe. men for all del, man kan jo ikke få for mange 9000'er ;)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Legg inn av Isdahl N1069 » 26 okt 2007, 07:50

Fikk mail om at det ikke var no rust, greit nok det hvis den er kjørt steder der det ikke saltes. Og kjører da Saab for å få litt kunnskap om tekniske ting. Lærer mye av det selv... Er kanskje "dum" men er klar for automat, og NG900, om det er 6'er eller 4'er spilelr liten rolle, men fant denne som var mest gunstig. Og skulle det skje noe, har jeg ihvertafll ikke tapt dyre dommer. 9000 modellene ligger jo dobbelt så mye dyre enn denne hvis jeg skal ha noe, så det er litt verre sånn sett. Og er litt lei manuell. Kjører 12 mil hver natt, 5 ganger i uka, så merker det godt i bena etter en økt :P Dessuten tror jeg den kan bli ganske kul hvis jeg kjør noe med den. Kan den konverteres til 2,3 L da?
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Brukeravatar
Isdahl N1069
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 853
Registrert: 22 mar 2006, 23:29
Medlemsnummer: N1069
Navn: Patrick Isdahl-Engh
Bil: Suzuki Baleno GL-"R"
Sted: Langhus
Kontakt:

Legg inn av Isdahl N1069 » 26 okt 2007, 08:04

Edward N812 skrev:skjønner ikke hva du skal med to 9000'er :? den ene du skal bygge om til "pacecar", pluss en til? det er da to relativt dyre og prikk like biler i ditt eie på en gang, hehe. men for all del, man kan jo ikke få for mange 9000'er ;)
2 9000'er??? Ene er jo mammas :P og den får jeg ikke gjøre noe med så lenge ikke hun vil selge den, og er lite keen sånn sett på 9000. Kommer mamma til å bli misunnelig hvis jeg gjør noe med den, spes pappa som vil holde den i familien. Så det prosjektet ble jo lagt på is, men har faktisk ikke tenkt over det sånn ennå, men kan jo faktisk lage "Pacecar" ut av NG'en, hvis det blir neste bil...
1987 Saab 900 T8 (Solgt)
1997 Saab 9000 CSE 2.0T (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0i (Solgt)
1998 Saab 9-3 2.0t Coupè (Bruks/Prosjektbil)
2000 Saab 9-3 2.0i aut. (Solgt)
2001 Suzuki GL-"R" 1300 (Bruksbil)

Svar